نماینده مردم تبریز در مجلس یازدهم گفت: سفره مردم روز به روز ضعیف تر می‌شود و قدرت خرید مردم کاهش می یابد و توان معیشتی مردم به شدت پایین آمده و جامعه، در حال انفجار است.

مسعود پزشکیان با اشاره به مشکلات ساختاری در کشور اظهار کرد: اینکه مدام طرح یک فوریتی و دو فوریتی بدهیم ولی مطالعات همراه آن را نداشته باشیم و بررسی های میدانی از این کار نکرده باشیم، نتیجه این می شود که پس از 43 سال از گذشت انقلاب در آب، راه، کار و روستا مشکل داریم. همیشه می‌گوییم برای روستاییان، فقرا، محرومین و آب رای بدهید، ما اینها را درست می‌کنیم اما امکان ندارد از نظر علمی، نقشه درستی بکشیم و بعد به نتیجه غلط برسیم. مشکل این است که ما درست نقشه نکشیدیم. اگر راه را درست می رفتیم باید بعد از 40 سال مشکلات را حل می کردیم بنابراین ما راه را درست نرفتیم.

نماینده تبریز با انتقاد از عملکرد مجالس گفت: این مجلس و مجلس های گذشته بک گراند نداشتند و فقط اسمی روی خودشان می‌گذارند، اسم هست و مالیات هم ندارد و هرکسی می تواند حرف بزند.او با اشاره به تغییر رویکرد نمایندگان در پذیرش برجام بیان کرد: ما بارها در مجلس گفتیم که موافق برجام هستیم به شدت معتقد بودیم که باید با دنیا تعامل و ‌گفت‌وگو کرد. برخی برادران ناراحت بودند و در مجلس قبل قوانینی نوشتند که برای مثال اگر آمریکا این کار را نکند ما فلان کار را انجام می دهیم، به مزاح می گویم اگر راست می‌گویید کاری کنید. اگر برجام بد است چرا ‌گفت‌وگو می کنید و در ضمن سفره مردم را رنگین کنید البته از نظر من، آن مقدار که می فهمم این کار غیرممکن است. یک عده ادعا دارند که می توانند خوب اجرایی کنید تا ما هم ببینیم. آن یکی را نگذاشتند به جایی برسد (برجام) این یکی را زود پاره کنند و در ضمن سفره مردم را رنگین کنند.

این نماینده مجلس افزود: واقعیت این است که سفره مردم روز به روز ضعیف تر می شود و قدرت خرید مردم کاهش می یابد و توان معیشتی مردم به شدت پایین آمده و جامعه، در حال انفجار است. نمی توانیم این را انکار کنیم؛ مملکت را نمی‌توان با شعار اداره کرد. معتقد هستم باید در برجام بنشینند و ‌گفت‌وگو کنند و مساله را همین طور که هست بپذیرند طرف های مقابل و ما به صورت همزمان به توافق پایبند باشیم. اینکه ادعا کنیم آنها دنبال منافع خودشان هستند،  در هر معامله ای هر کس دنبال منفعت خودش است. برادر سر برادر کلاه می گذارد تا منفعت او تامین شود حالا انتظار دارید کشور خارجی و روسیه بخواهند، منفعت ما را ببینند. چین منفعت ما را ببیند. این کشورها به‌دنبال منافع خوشان هستند و آنها هم به خاطر منافع خودشان، هوای ما را دارند. اگر یک روز منفعت آنها اقتضا کند ما را زیر دست و پای خودشان له می کنند و اجازه همین کار کردن را هم به ما نمی دهند.پزشکیان تاکید کرد: تعامل کردن، ‌گفت‌وگو کردن، مشکلات را با دنیا حل کردن، با حفظ عزت و مصلحت و حکمتی که رهبری در سیاست های کلی ابلاغ کردند، باید صورت بگیرد. ما باید با دنیا تعامل و عزت خود را حفظ کنیم؛ حکیمانه عمل کنیم و مصلحت اندیشانه راه برویم اینکه با همه دعوا کنیم و فکر کنیم به جایی می رسیم، امکان ندارد. من معتقد هستم برجام را سریعا حل کنند اگر یک عده از آقایان ادعا دارند که برجام بد است سریع آن را پاره کنند و وقت تلف نکنند و با جنگ‌های زرگری کار را جلو نبرند. این غیر ممکن است که ما بخواهیم مشکلات را در در داخل ممکلت حل کنیم اما در داخل فقط یک گروه حرف بزنند و بقیه را بازی ندهند. غیرممکن است اگر اینها علامه دهر باشند و پشتوانه مردم را نداشته باشند و مردم را مشارکت ندهند زیرا به همان مقدار مشکلات و ضعف آنها افزایش می‌یابد.

پزشکیان تصریح کرد: باید با دنیا ‌گفت‌وگو و تعامل کرد و عزت، مصلحت و حکمت را در نظر گرفت. اینکه بخواهیم با همه بجنگیم امکان ندارد به جایی برسیم.