یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: آقای رئیسی امروز مسئول هستند؛ اولاً باید تلاش کند از کانال‌های مختلف واقعیت‌ها را به دست آورد. ثانیاً به همکاران و مشاورانش تاکید کنند که اطلاعات درست در اختیارش قرار دهند. علی محمدنمازی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر این‌که هیچ‌گونه انتصابات فامیلی در دولت سیزدهم صورت نگرفته است؛ افزود: شاید مشاوران رئیس‌جمهور به وی اطلاعات غلط می‌دهند که ایشان نمی‌دانند در کشور چه خبر است.این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: معتقدم آقای رئیسی از شرایط موجود جامعه فاصله دارد و متوجه جو موجود در کشور نیست، انکار ایشان در برخی از موضوعات نشانه عقب بودنش از شرایط است. آقای رئیسی باید صادقانه بیان می‌کرد یکسری اتفاقاتی افتاده است که ما در حال اصلاح هستیم و مانع از ادامه آن‌ها خواهیم شد.

وی افزود: چنین شرایطی فرضیه‌هایی را مطرح می‌کند؛ از جمله این‌که آقای رئیسی از شرایط خبر دارند اما کتمان می‌کنند، در صورتی که ایشان  نمی‌داند مردم واقعیت‌ها را می‌دانند و خبر دارند، بنابراین هنگامی که می‌گویند انتصابات فامیلی نیست اتفاقا مردم قضاوت می‌کنند چرا رئیس‌جمهور در خصوص واقعیت‌هایی که وجود دارد چنین چیزهایی را می‌گوید؟ یا اینکه اگر رئیس‌جمهور بدون اطلاع می‌گوید انتصابات فامیلی وجود ندارد، باز هم  افکار عمومی این قضاوت را دارد که درحالی مردم کاملا از شرایط کشور اطلاع دارند، شخص رئیس دولت از فضای حاکم بر جامعه عقب است.

نمازی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور امروز در موضع دفاعی قرار گرفته‌ و واقعیت‌‎ها را انکار می‌کند که این رفتارها نشان می‌دهد دولت چیزی ندارد به مردم ارائه دهد. شرایط موجود می‌گوید امروز هم انتصابات فامیلی در دولت وجود دارد و هم این که بد عمل شده است.

وی تاکید کرد: نکته مهم دیگر این است که رئیس‌جمهور باید متوجه باشد که دوره این نوع حکمرانی که به مردم قول بدهیم اما عمل نکنیم و بگوییم دشمن نگذاشته است و بهانه‌هایی از این قبیل بیاوریم، گذشته است، و دولت باید به جای انکار، دست به جبران بزند.