امروز وزیر امور خارجه قطر در تهران با وزیر امور خارجه کشورمان دیدار می‌کند و این در حالی‌ است که حسین امیرعبداللهیان، و  محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، سه‌شنبه‌شب در دو گفت‌وگوی تلفنی، به تبادل‌نظر پرداختند.

به گزارش ایسنا، وزرای امور خارجه دو کشور علاوه بر تبادل نظر در باره مسائل منطقه‌ای و تاکید بر لزوم تقویت دیپلماسی و گفت‌وگو در حل و فصل مسائل، در خصوص برخی موضوعات مهم مورد علاقه به گفت‌وگو پرداختند.

در همین چارچوب مسائل و تحولات جاری در منطقه و تداوم‌ رایزنی و مشورت بین دو کشور  در مسیر حفظ و تأمین صلح و ثبات در عرصه منطقه‌ای و جهانی از مسائل  مورد توجه و مشورت وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  و قطر در دو گفتگوی تلفنی بود.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و قطر همچنین در خصوص توسعه بیشتر مناسبات دوجانبه ایران و قطر در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی رایزنی و تبادل نظر کردند.

تحولات سریع و موضوعات مهم؛ بهانه گفت‌وگو

سفیر ایران در قطر با اشاره به گفت‌و‌گوی تلفنی سه‌شنبه شب وزیران امور خارجه ایران و قطر در توئیتی به اهمیت این گفت‌وگوی تلفنی اشاره کرد.

حمیدرضا دهقانی نوشت: «روابط که نزدیک باشد، تحولات که سریع باشد، موضوع که مهم باشد، در یک شب دو تماس تلفنی برقرار می‌شود.»این در حالی است که وزیر خارجه قطر روز سه‌شنبه علاوه بر گفت و گوی تلفنی با وزیر امور خارجه ایران، با بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هم به صورت تلفنی رایزنی و گفت‌وگو کرده بود.بر اساس گزارش راشاتودی، بحث پیرامون مذاکرات وین و موضوع افغانستان و روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی از محورهای این مکالمه بود.