فائزه هاشمی بابیان این‌که در کشورمان نیاز به تغییراتی که منجر به تغییر سیاست‌ها شود داریم گفت: تغییر سیاست‌ها با این بافت موجود و تکرار این افراد و تکرار این تفکرات نمی‌تواند اتفاق بیافتد.

وی اشاره به تغییرات اخیر در حزب کارگزاران گفته است: انتخاب سید حسین مرعشی تغییر ماهوی در حزب ایجاد نخواهد کرد و تغییرات -در صورت رخ دادن- همگی داخلی خواهند بود.

هاشمی در گفت‌وگو باانصاف نیوز توضیح داد: هیچ‌کس فراموش نمی‌کند که آقای کرباسچی یکی از مهره‌های اصلی موفقیت حزب کارگزاران در شروع به کار این حزب و تا سال‌ها بعدازآن بوده است؛ طبیعتاً هنوز هم جایگاه ویژه‌ی خودش را دارد. این تغییرات طبیعی است، قرار نیست که همیشه یک نفر باشد، تغییر و چرخش نخبگان نیاز است. همان چیزهایی که ما اصلاح‌طلبان برای مملکت دنبال می‌کنیم، در احزاب خودمان هم باید به همان رویه‌ها عمل کنیم. بنابراین من به این تغییر بار آن‌چنانی نمی‌دهم و آن را یک چیز عادی و روتین می‌دانم.

وی با اشاره به این موضوع که احزاب به پویایی نیازمندند ادامه داد: حزب کارگزاران دو دوره در انتخابات شرکت کرد، انتخابات مجلس سال ۹۸ و انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ و آرای مناسبی از طرف جامعه کسب نکرد. ایرادی ندارد، این تغییرات اتفاق می‌افتد که حزب پویاتر به راه خود ادامه دهد. می‌تواند بروز باشد و حرکت به جلو داشته باشد. می‌خواهم بگویم که به این تغییرات نباید بادید منفی و اینکه حتماً موضوعی پشت پرده بوده است، نگاه کرد. من این مسائل را یک امر طبیعی می‌دانم و اگر تغییر اتفاق نیافتد به نظرم عجیب‌وغریب است.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آقای کرباسچی به نمادی در اصلاح‌طلبان تبدیل‌شده است که معتدل‌تر و مصلحت‌اندیش‌تر از بخش دیگری از اصلاح‌طلبان است، گفت: به‌طورکلی حزب کارگزاران اصولاً چنین ماهیتی دارد، مثلاً نسبت به حزب اتحاد و برخی دیگر از احزاب اصلاح‌طلب، کمی متفاوت‌تر است. چون گردانندگانش از مدیران باتجربه هستند، مدیران تکنوکرات هستند. این‌ها بیشتر فن گرا هستند تا اینکه سیاسی باشند. به همین دلیل طبیعتاً ماهیت متفاوتی دارد. این را قبول دارم.

وی با اشاره به این موضوع که حسین مرعشی ارتباطش با سایر احزاب اصلاح‌طلب قوی‌تر از کرباسچی است درباره احتمال نزدیک شدن کارگزاران به حزب اتحاد ملت ایران اسلامی گفت: نه! چون همان موقع هم آقای مرعشی این ارتباطات را برقرار می‌کرد. بنابراین تغییر آن‌چنانی اتفاق نیافتاده است که فکر کنیم الآن کارگزاران با آمدن آقای مرعشی، مشی متفاوتی خواهد داشت. شاید بیشتر تحولات درونی اتفاق افتاده تا تغییرات بیرونی.