دبیر کل حزب اتحاد ملت ایران درباره عدم تمایل عارف برای سرلیستی اصلاح‌طلبان گفت: من مستقیما از اقای عارف چنین چیزی نشنیده‌ام ولی شنیده‌هایی وجود دارد که احتمالا بر اساس همان شنیده‌ها چنین مباحثی مطرح می‌شود. چندی پیش در حزب میزبان وی بودیم  و خانم منصوری هم عضو هیات رییسه شورای عالی هستند و جلسات نزدیکی با ایشان دارند اما چنین چیزی مستقیما نشنیده‌ام.

علی شکوری‌راد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در دفتر مرکزی حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با تاکید بر اینکه ما متولی تایید یا رد اخبار دیگران نیستیم، افزود: وقتی هنوز لیستی نداریم طبیعتا سرلیست هم نمی‌توانیم داشته باشیم.

مذاکره‌ای با اعتدالیون نداریم

شکوری‌راد درباره اینکه آیا اصلاح‌طلبان بار دیگر ائتلاف با احزاب میانه‌رو و اعتدالی و اصولگرا را خواهند پذیرفت، گفت: در انتخابات مجلس دهم ائتلاف دقیقه نودی شکل گرفت که اصلاح‌طلبان هم از آن راضی نبودند اما مصلحت بود. در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوم و شوراها نیز ائتلافی صورت نگرفت. وی ادامه داد: در این دوره به حزب اعتدال و توسعه اعلام شد اگر تمایلی دارند می‌توانند به عنوان یکی از احزاب در جلسات حاضر باشند و ما در جلسات ۲۸ حزب داریم و آنها هم می‌توانند بیست و نهمین حزب باشند. اما اینکه یک طرف مذاکره آنها باشند و یک طرف اصلاح‌طلبان به هیچ وجه چنین اتفاقی نخواهد افتاد.

برای کسی شرط نمی‌گذاریم

دبیر کل حزب اتحاد ملت درباره شروط ارائه لیست نیز گفت: هرکسی برای خودش شرط می‌گذارد که احترامش حفظ شود؛ اما یک معنا هم شرط‌گذاری برای دیگران خواهد بود. ما در انتخابات برای کسی شرط نمی‌گذاریم.  شکوری‌راد افزود: ما برای کسی شرطی نمی‌گذاریم که اراده‌مان منوط به تصمیم دیگران باشد. ما شرایط را بررسی می‌کنیم و تصمیم خود را خواهیم گرفت. سال ۹۲ این تصمیم طرف مقابل را آچمز کرد و غافلگیر شدند. ما با شرط گذاشتن اختیارمان را به کسی نمی‌دهیم اما می‌گوییم بر اساس این حجم از اراده و تصمیم وارد انتخابات می‌شویم. وی در عین حال تصریح کرد: شورای نگهبان به قدری از حد خودش فراتر رفته که انتخابات عملا دو مرحله‌ای شده است. به هر حال ما این نظارت استصوابی را قبول نداریم و فکر می‌کنیم شورای نگهبان به مردم جفا می‌کند.