رئیس‌جمهوری گفت: ما نسبت به همکاری‌ با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه اولویت قائل هستیم و معتقدیم این همکاری‌ها می‌تواند در جهت ارتقای مناسبات اقتصادی بسیار موثر واقع شود.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رئیسی عصر شنبه پیش از ترک تهران به مقصد عشق‌آباد در فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: این سفر با دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان انجام می‌شود. رئیس‌جمهوری ترکمنستان ریاست دوره‌ای اجلاس اکو را برعهده دارد و هدف از این سفر شرکت در نشست سران سازمان همکاری اقتصادی- منطقه‌ای اکو هست.

وی اضافه کرد: این اجلاس پانزدهمین اجلاسی است که به عنوان نشست سران و شعار همراه هم باشیم برای آینده‌ای بهتر و آینده پیش‌رو  برگزار می‌شود.رئیس‌جمهوری گفت: هدف از این نشست مروری بر اقداماتی است که در سازمان همکاری اقتصادی اکو انجام شده و همچنین تصمیمات ‌آینده این سازمان است.رئیسی دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای منطقه را از دیگر اهداف این سفر عنوان کرد و گفت: در این سفر دیدارهای دوجانبه ای با سران کشورهای منطقه خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که بارها اعلام کردیم ما نسبت به همکاری‌ با کشورهای همسایه و کشورهای منطقه اولویت قائل هستیم و معتقدیم این همکاری‌ها می‌تواند در جهت ارتقای مناسبات اقتصادی در منطقه بسیار موثر واقع شود.

رئیس دولت سیزدهم با بیان اینکه برای جمهوری اسلامی ایران و کشورهای منطقه این نوع ارتباط و ارتباطات اقتصادی به صورت خاص بسیار موثر خواهد بود، گفت:ما سیاست همسایگی را جزو محورهایی قرار دادیم که همواره در جهت رشد و ارتقای آن فکر می‌کنیم و برای آن برنامه داریم.

رئیسی اضافه کرد: در سفر به عشق آباد طبیعتاً نشستی با میزبان محترم رئیس جمهور ترکمنستان و مسئولین عالی این کشور خواهیم داشت.وی ارتباطات همسایگی، موضوع گاز، ‌و ترانزیت و مسائل دیگر که بین دو کشور هست را از محورهای گفت و گوهای خود با مقامات ترکمنستان عنوان کرد و گفت: این سفر هم در جهت همکاری های منطقه ای و هم در جهت ارتباط دوجانبه با کشورهای منطقه می تواند سفر موثری باشد.

  کنترل تردد از مرزهای کشور ضروری است

رئیس جمهور همچنین در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با تاکید بر جدیت و دقت در کنترل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی، گفت: کنترل تردد از مرزها بویژه مرزهای شرقی کشور ضروری است و باید در کنار قرنطینه با دقت و حساسیت انجام شود.

رئیسی با قدردانی صمیمانه از همراهی و همکاری مردم با دولت در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، بر ضرورت تامین داروهای مورد نیاز مردم تاکید کرد و گفت: تامین دارو از اولویت‌های اصلی دولت است.

وی خاطرنشان کرد: خارج شدن همه شهرها از وضعیت قرمز کرونایی در این مقطع، از آثار تزریق ۸۴ درصدی دوز اول و حدود ۷۰ درصدی دوز دوم واکسن کرونا است و این کار باید تا رسیدن به شرایط مطلوب و اطمینان بخش ادامه یابد.

رئیسی همچنین بر تزریق دوز سوم واکسن برای کادر درمان و افراد مسن و دارای بیماری زمینه‌ای تاکید کرد و از شهرداری‌ها و مسئولین شهری خواست نسبت به رعایت اصول بهداشتی در ناوگان حمل و نقل بین شهری بویژه مترو و اتوبوس حساس باشند.