مجلس یازدهم با شعار اقتصادی و دادن وعده های اقتصادی در ایام تبلیغات انتخاباتی و بعد از آن شکل گرفت. مجلسی که با صدای بلند تلاش دارد بگوید انقلابی است و به فکر معیشت مردم اما به نظر می رسد طرح هایی که این روزها در دستور کار نمایندگان قرار گرفته است نه تنها در حوزه تخصصی خود چندان کارگشا نیستند که حتی ضرورت و الزامی برای بررسی فوری آنها وجود نداشته است و شاید اگر مجلس خود را درگیر بررسی و لوایح مهم دولت می‌کرد و از اتاق بایگانی خارجشان می کرد، نتایجی بهتر عاید مردم می شد. پس از طرح پرحاشیه صیانت از فضای مجازی که واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت، طرح صیانت حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر، اعلام وصول شد. در این طرح برای نگهداری حیواناتی مانند «کروکودیل (تمساح)، مار، سوسمار، موش و میمون، لاک‌پشت، گربه، خرگوش و سگ» جزای نقدی «معادل ۱۰ تا ۳۰ برابر حداقل حقوق کارگری» تعیین شده و البته آن حیوان نیز ضبط خواهد شد.اعلام وصول این طرح یک بار دیگر نگاه‌ها را متوجه عملکرد نمایندگان مجلس در پرداختن به حاشیه به جای اصل کرد.

در همین رابطه عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با ایلنا، درباره عملکرد مجلس شورای اسلامی با گذشت حدود ۲‌ سال از روی کار آمدن نمایندگان در خصوص حل مشکلات معیشتی و اقتصادی گفت: هنگام رقابت‌های انتخاباتی آن شعاری که  بین همه ۲۹۰ نماینده مشترک بود و با هم شعارش را دادند، در پوسترها و بنرهای‌شان تبلیغاتی‌شان هم نوشتند و در سخنرانی‌های‌شان مطرح کردند، حل مشکلات معیشتی و اقتصادی  مردم بود.

وی ادامه داد: در بخش حل مشکلات  معیشتی و اقتصادی ما خروجی خوبی را از مجلس نداشتیم و حتی نمایندگانش موفق نشدند شرایطی را برای حل این مشکلات فراهم کنند. یک زمانی که نماینده می‌آمد درباره معیشت سخن می‌گفت، مشکلاتش را لمس و احساس می‌کرد اما در همین مجلس نتوانست شرایط را در همان حد شرایطی که در زمان انتخابات بود متوقف کند و نگذارد بدتر شود.

جلسات برای معیشت مردم

کمتر از انگشتان یک دست

یوسفیان‌ملا بیان کرد: امروز با کمال تاسف مشاهده می‌کنیم قیمت‌ها افزایش پیدا کرده است؛ قیمت خودرو، سکه، ارز خارجی چقدر بوده است و امروز چقدر شده است. قیمت ارزاق عمومی و نان چقدر بوده است و امروز به کجا رسیده است؟ این یعنی اینکه حتی نمایندگان حاضر نشدند افزایش قیمت را متوقف کنند و نتوانستند بروند دنبال این که گره کار از کجاست؟وی تاکید کرد: همه کالاهایی که در بازار نیاز اولیه مردم است، مانند گوشت قرمز و سفید، برنج و تخم مرغ  محصولاتی که قوت غالب‌ است و نیاز اولیه‌شان است، امروز حتی به یک مورد را نمی‌توانید اشاره کنید که این مجلس نه تنها افزایش قیمتش را متوقف کرده بلکه شرایط خریدش را برای مردم بهتر کرده باشد.

این نماینده مجلس دهم خاطرنشان کرد: هنگامی که صحبت از تعامل بین دولت و مجلس می‌شود؛ منظور احوال‌پرسی، بد و بیراه به همدیگر نگفتن و روبوسی کردن آنها با هم نیست بلکه تعامل یعنی این‌که مجلس و دولت دوش به دوش هم و در کنار هم هدف مشترک را نشانه‌گذاری کنند و به سمتش بروند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

یوسفیان ملا با اشاره به این‌که‌ حل مشکلات معیشتی یک کار بسیار سنگین است و مجلس باید به این امر اهتمام ورزد، گفت: امروز صحبت از طرح صیانت از حقوق عامه در برابر حیوانات مطرح است؛ این طرح‌ها تصویبش هزینه‌بر نیست و زحمت آنچنانی ندارد. روزها می‌شود صدها مورد از این موارد تصویب کرد آن چیزی که زحمت دارد و مجلس باید در موردش تسلط عملی داشته باشد، حل مسئله معیشت است، یعنی با این وضع موجود و بودجه‌ای که در کشور است، باید کاری کند که شرایط بهتر و سهل و آسان شود و یا حداقل نگذارد قیمت‌ها بالاتر برود! وی یادآور شد: کدام روز را سراغ دارید که قیمت‌ها افزایش پیدا نکرده است؟ چند جلسه مجلس در یک سال و خورده ای که از عمرش می‌گذرد برای گرانی‌ها برگزار شده است؟ آیا به تعداد انگشتان یک دست با دولت جلسه گذاشت است که افزایش قیمت‌ها را چه کنیم؟یوسفیان‌ملا افزود: آن زمان که نمایندگان در شعار‌هایشان از حل مسئله معیشت می‌گفتند، تخم‌مرغ شانه‌ای ۶۰ هزار تومان نبود؛ آن زمان شعار می‌دادند که با مسئله‌ معیشت بتوانند رای بیاوردند که آوردند، اما هر روز قیمت‌ها بالا رفت و اتفاقی نیفتاد.