یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: اگر فقط جوانی ملاک باشد، نمی‌شود که نمایندگان مردم به یک جوان ناپخته فقط به دلیل جوانی رأی بدهند. این موضوع جوانی را همان زمان که مطرح شد مقام معظم رهبری خیلی شفاف گفتند و خیلی دقیق تشریح کردند و مثلا شهید سلیمانی را که ایشان مثال زدند جوان نبود اما روحیه، نشاط و کارآمدی او جوانانه بود.

احمد کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص ویژگی‌های وزرایی که برای کابینه انتخاب می‌شوند، گفت: از میان وزرای پیشنهاد شده من تعداد معدودی را می‌شناسم. اما مجلس محترم باید توانمندی و کارنامه افراد را به دقت بررسی کند و در نظر داشته باشد که صحبت کردن با مدیریت متفاوت است؛ لذا به طور قطع یکی از موضوعات مورد توجه مجلس باید سوابق مدیریتی وزرای پیشنهادی باشد. دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار افزود: همچنین کسی که می‌خواهد امور یک کشور را برعهده بگیرد باید ضریب هوشی قابل توجهی داشته باشد. به این خاطر که شاید یک وقت کسی تخصص دارد ولی ضریب هوشی آنچنانی ندارد؛ چنین فردی ممکن است براساس تجربه‌هایی که دارد، برنامه داشته باشد اما اجرای آن برنامه اهمیت بیشتری دارد که از این فرد بعید است.

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه بیان کرد: همواره تکرار می‌شود که تیم اقتصادی دولت هماهنگ باشد، باید به این نکته توجه داشت که تنها هماهنگی تیم اقتصادی اکتفا نمی‌کند، کل وزرای دولت یک تیم هستند و باید با هم هماهنگ باشند. در نتیجه همه وزرا باید به مساله کار تیمی و تعامل با یکدیگر توجه و اهتمام داشته باشند. نیاز امروز این است که در انتخاب وزرای دولت اقتدار، تخصص و پاکدستی رعایت شود و از همه مهمتر اینکه همه وزرا به خرد جمعی اعتقاد داشته باشند، کار مملکت اینگونه نیست که هرکسی یک گوشه جداگانه کار خودش را پیش ببرد. وی ادامه داد: البته علت اینکه چرا هماهنگی تیم اقتصادی بیشتر تکرار می‌شود، مشکلات و معضلات مهم و متنوع امروز جامعه است؛ تا جایی که بهبود شرایط اقتصادی وعده مشترک همه کاندیداهای انتخابات بود.

کریمی اصفهانی درخصوص جوان بودن وزرا که از یکسو منجر به معرفی افراد ناشناخته شده و از سوی دیگر بسیار مورد تبلیغ قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: مساله جوانی و جوان بودن در انتخاب وزرا یک مساله الزامی نیست. وزیر باید کاردان، پاکدست، معتقد به خردجمعی و ولایتمدار باشد و ضمن دارا بودن تخصص کافی، منافع مردم را بر منافع خودش ترجیح بدهد. اگر جوانی باشد که این ویژگی‌ها را دارد و بتواند برنامه‌ها را پیش ببرد خیلی خوب است.وی افزود: اما اگر فقط جوانی ملاک باشد، نمی‌شود که نمایندگان مردم به یک جوان ناپخته فقط به دلیل جوانی رأی بدهند. این موضوع جوانی را همان زمان که مطرح شد مقام معظم رهبری خیلی شفاف گفتند و خیلی دقیق تشریح کردند و مثلا شهید سلیمانی را که ایشان مثال زدند جوان نبود اما روحیه، نشاط و کارآمدی او جوانانه بود.