فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: در محدوده‌های برگزاری دو مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری منتخب، محدودیت تردد برای وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

سردار حسین رحیمی در حاشیه همایش اجرایی و عملیاتی مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری که در ستاد مرکزی فاتب، برگزار شد، افزود: ناجا و فاتب دارای بیشترین مسئولیت در برگزاری این دو مراسم هستند و برای تامین امنیت و مدیریت ترافیک آن، برنامه‌ریزی‌های زیادی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم در این خصوص با دستگاه‌ها و سازمان‌هایی نظیر سپاه، مجلس و ... انجام شده است، اظهار کرد: برای مراسم تنفیذ محدودیتهای ترافیکی در محدوده خیابان‌های ولیعصر (عج)، جمهوری اسلامی، امام خمینی (ره) و کارگر از ساعت ۹ صبح تا حدود ۱۳ اجرا می‌شود.

رحیمی ادامه داد: برای روز ۱۴ مرداد که مراسم تحلیف برگزار می‌شود نیز در محدوده اطراف مجلس و خیابان‌های منتهی به میدان بهارستان، از ساعت ۱۳ طرحهای ویژه ترافیکی و انتظامی اجرا می‌شود و تردد از ساعت ۱۶ تا ۱۹ به کل در محدوده‌های مد نظر ممنوع خواهد بود. وی در مورد حضور مهمانان خارجی نیز گفت: با توجه به حضور مهمانان خارجی امکانات را به کار گرفته‌ایم تا در ترددها مشکلی ایجاد نشود.

 به گفته رحیمی، علاوه بر طرح‌های ویژه ترافیکی، انتظامی و ایست و بازرسی، کنترل‌های نامحسوس و اطلاعاتی با بهره‌گیری از ده‌ها گشت اطلاعاتی در تهران در دستور کار است.

اعلام آمادگی ۷۳ کشور برای حضور در مراسم تحلیف رئیسی

همچنین سخنگوی هیأت رئیسه مجلس گفت: تاکنون ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب اعلام آمادگی کردند.

سید نظام‌الدین موسوی در نشستی خبری اظهار داشت: در مراسم تحلیف، ۱۰ نفر از سران کشورها، ۲۰ رئیس مجلس، ۱۱ وزیر خارجه، ۱۰ وزیر دیگر، فرستادگان روسای دولت‌ها، نواب رئیس مجالس، هیات‌های پارلمانی، روسا، مقامات و نمایندگان ۱۱ سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای برای حضور در این مراسم حضور خواهند یافت.

وی بیان کرد: بنا بر عرف ادوار مختلف انتخابات ریاست جمهوری و با توجه به اهمیت حقوقی مراسم تحلیف که نماد مردمسالاری و انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در کشور است، این مراسم با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار می‌شود. نماینده مجلس ادامه داد: رئیس مجلس در این مدت ستادی را بر همین اساس تشکیل دادند و کمیته‌هایی در این ستاد فعال شدند تا مراسم باشکوه تحلیف را به عنوان نماد رأی ملت و تعامل دستگاه‌های مختلف نظام برگزار کنند. کمیته‌ها جلسات مختلف و متعددی را در مورد نحوه برگزاری مراسم، دعوت از مهمانان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا با توجه به شرایط فعلی کشور تشکیل داده‌اند. ستاد برگزاری مراسم تحلیف نیز با هماهنگی ستاد کرونای مجلس تصمیماتی در این خصوص اتخاذ کرده است.

موسوی یادآوری کرد مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری 14 مرداد ماه مصادف با سالگرد صدور فرمان مشروطیت در مجلس برگزار می‌شود.