دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: رئیسی تا الان با تدبیر عمل کرده و خود را به یک مجموعه وابسته نکرده و از بقیه هم جدا نکرده است و می گوید من رئیس جمهور همه هستم. وظیفه ما همراهی و کمک به اوست. همه مردم باید کمک کند حتی اصلاح طلبان هم باید کمک کنند.

اسدالله بادامچیان در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه نمی توان انتظار داشت که دولت در دو ماه اول کار خاصی انجام دهد، اظهار کرد: باید حوصله کرد که رئیسی سوار کار شود.

وی همچنین  درباره سرنوشت روحانی پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود، ادامه داد: اگر  روحانی به گونه ای عمل کند که شایسته رئیس جمهور هشت ساله ایران است و در خدمت نظام باشد، از او استفاده می شود ولی اگر مثل روسای جمهور قبلی باشد حتی در بین توده های مردم هم جایگاهی نخواهد داشت.

اصلاحات مثل جریان مارکسیسم مرده است

بادامچیان در بخش دیگری از این گفت‌وگو تصریح کرد:‌ من 10 سال پیش گفتم اصلاحات مثل جریان مارکسیسم مرده است. در انتخابات اخیر هم کاندیدای اصلاحات رای نیاورد. آنها در فتنه ۸۸ با  زور و انقلاب رنگی و هیاهو دنبال پیروزی بودند و ادعای تقلب خود را هم نتوانستند اثبات کنند. در دوره بعد روحانی رای آورد که به جریان اصلاحات تعلق نداشت و در جریان ۷۸علیه اصلاح طلبان صحبت کرده بود. خود اصلاح طلبان در سال ۹۲ گفتند روحانی را انتخاب کردیم چون نامزد ما رای نمی آورد و به قول خوشان نامزد اجاره ای انتخاب کردند. من معتقدم که اصلاح طلبان در جامعه حضور دارند اما جریان اصلاحات مرده است. وی در پاسخ به این پرسش که آیا با یکدست شدن قوا و همسو شدن دولت سیزدهم با سایر نهادهای نظام امکان حل مشکلات کشور حل وجود دارد، نیز گفت: طبیعتا هماهنگی همیشه مفید است و ضرر ندارد. قوایی که با هم دعوا کنند که برای کشور فایده ای ندارند. البته دولتی که از عناصر قوی، کارآمد، متخصص و هماهنگ استفاده کند، موفق خواهد بود.

ما از دولت رئیسی حمایت می‌کنیم

بادامچیان افزود: هنوز مشخص نشده است. مهمترین مساله برای دولت آقای رئیسی که در شرایط سختی به سر کار می آید، ایجاد امیدواری برای توده های مردم با انتخاب کابینه ای قوی،هماهنگ و دارای برنامه است.

اگر چنین کابینه ای تشکیل شود، آقای رئیسی در قدم اول موفق می شود. ما از دولت آقای رئیسی حمایت می کنیم چون رای اکثریت را بدست آورده است و تنفیذ ولی فقیه را هم دارد. زمینه کار برای اقای رئیسی در میان توده مردم  با اقداماتی که در قوه قضاییه انجام داده، فراهم است اما اگر کابینه او قوی نباشد، مشکلات براحتی حل نمی شود.