عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه معنای اصلی انتخابات اعلام فرمانبرداری از نظام تشکیلات الهی است، اظهار کرد: در رأس این تشکیلات رسول اکرم محمد مصطفی (ص) و بعد از رسول خدا در عصر ما امام زمان (عج) که از سوی حضرت ولی عصر (عج) هم ولی فقیه قرار دارد.

به ‌گزارش فارس آیت‌الله محسن اراکی در جمع دانشجویان افسری و پاسداری سپاه علویون قم، با اذعان به اینکه معنای انتخابات این است که مردم اعلام می‌کنند که ما فرمانبر این نظام تشکیلاتی هستیم و برای کمک به آن فرمانروای فعلی ما که ولی فقیه است یک بازوی اجرایی خوبی می‌خواهیم انتخاب کنیم، تصریح کرد: ان‌شاءالله یک انتخابات سالم با حضور حداکثری مردم داشته باشیم چراکه یک رئیس جمهور تحولگرا و جهادی و مخلص و میدانی می خواهیم و امیدواریم مردم یک «مرد میدان» را انتخاب کنند.

وی در خصوص حاشیه‌های ایجاد شده در راستای تضعیف نهادهای رسمی و قانونی کشور گفت: اگر حرفی نهادهای مقدس این جامعه را تضعیف کند مثل نهاد بسیج و سپاه، این خیانت به ملت و خلاف شرع است؛ کسی که می‌خواهد رئیس جمهور باشد نباید کسی باشد که این نهادها را تضعیف کند.

اراکی به نقش و اهمیت شورای نگهبان پرداخت و افزود: شورای نگهبان یک نهاد قانونی است و مخالفت با قانون به ضرر جامعه بوده واگر قانون تضعیف شد مجرمین زیاد می‌شوند و یقین بدانید کسانی که قانون را تضعیف می‌کنند در تقویت مجرمان و تبهکاران تأثیر دارند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تضعیف قانون به نفع دشمن است و شورای نگهبان تضمین قانونی بودن نهادهاست؛ این نهاد تضمین کننده سلامت مجری و قانون گذاری است و افراد شورای نگهبان افتخارات کشور هستند. بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان دیگر مخالفت با آن مخالفت با جمهوریت و اسلامیت نظام است.