رسانه صهیونیستی گزارش دادند که این رژیم با ادعای دست داشتن ایران در حادثه حمله به نفتکش اسرائیلی در تلاش است تا این مسئله را به شورای امنیت سازمان ملل بکشاند.  

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه اورشلیم پست، رژیم صهیونیستی پس از آنکه نفتکش مِرسِر استریت روز جمعه در نزدیکی عمان هدف حمله قرار گرفت، در تلاش است تا شورای امنیت سازمان ملل را وادار به محکوم کردن این حادثه کند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که نفتکش مِرسِر استریت که تحت کنترل اسرائیل است، توسط پهپادهای ایران هدف قرار گرفته و شورای امنیت باید به این حادثه رسیدگی کند. بنابر این گزارش، در این حادثه دو تن از خدمه کشتی، شامل یک فرد رومانیایی و یک بریتانیایی جان خود را از دست داده‌اند. به گفته یک منبع دیپلماتیک، رژیم صهیونیستی سعی دارد با همکاری سایر کشورها، به ویژه انگلیس و آمریکا شورای امنیت را متقاعد کند که بحث ها درباره آنچه ''اقدامات تروریستی ایران'' می‌نامد را پیش ببرد.

در همین راستا قرار است نماینده رژیم صهیونیستی در آمریکا و سازمان ملل یک نامه به شورای امنیت ارسال کند و در آن خواستار رسیدگی به موضوع و محکوم کردن حادثه نفتکش مِرسِر استریت شود. یائیر لاپید، وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی نیز تاکنون در گفت‌وگو با همتایان خود از واشنگتن و لندن خواستار پاسخ دیپلماتیک و جدی این کشورها و همچنین سازمان ملل در رابطه با این حمله شده است.