یک روزنامه آمریکایی به نقل از ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد نیروهای مسلح آمریکا گزارش داد که پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری آمریکا و روشن شدن پیروزی جو بایدن، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر وقت اسرائیل، به دونالد ترامپ فشار می‌آورد تا ارتش آمریکا به ایران حمله کند.

به گزارش «انتخاب»، ژنرال مارک میلی اما گفته است که او برای جلوگیری از عملی شدن این حمله به سختی تلاش کرد. نشریه نیویورکر در این گزارش عنوان کرد که ژنرال میلی به ترامپ هشدار داد اگر حمله به ایران را آغاز کند، آمریکا درگیر «یک جنگ لعنتی» خواهد شد.

به نوشته این نشریه، مایک پنس، معاون دونالد ترامپ، و سایر مشاوران خارجی ترامپ از جمله مشوقان ایده بنیامین نتانیاهو برای حمله به ایران بودند.

بر اساس این گزارش، ژنرال میلی در یکی از نشست‌های مقامات آمریکا که خود ترامپ در آن حضور نداشت، پرسید چرا اینقدر برای حمله به ایرانیان مشتاق هستید؟ و مایک پنس در پاسخ گفت چون «آنها شیطان هستند.»

نیویورکر در ادامه نوشته که در ماه‌های بعد از انتخابات آمریکا، به نظر می‌رسید که دونالد ترامپ حاضر به هر کاری برای بقا در قدرت است و موضوع ایران بارها در نشست‌های کاخ سفید عنوان شد.

رئیس نیروهای مسلح آمریکا خود بر این اعتقاد بوده که دونالد ترامپ شخصا تمایلی به جنگ نداشته بلکه از حمله موشکی در واکنش به اقدامات تحریک‌آمیز ایران علیه منافع آمریکا در منطقه طرفداری می‌کرد.

با این حال، ژنرال میلی نگران بوده که ترامپ در پی غلبه احساسات، تصمیمی بگیرد که به یک جنگ منجر شود. به نوشته نیویورکر، ژنرال میلی با تشریح هزینه‌ها و فواید حمله به ایران، توانست رأی دونالد ترامپ را بزند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص در همین ارتباط پیش‌تر نوشته بود بنیامین نتانیاهو تنها پس از آن‌که متوجه شد دونالد ترامپ دیگر به ایران حمله نخواهد کرد، پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکا را به رسمیت شناخت و به او شادباش گفت؛ امری که خشم دونالد ترامپ را در پی آورد.