رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد در صورت پیروزی در انتخابات، به سرعت با ایران به توافق برسد.

دونالد ترامپ در کنفرانسی خبری گفت: ایران خیلی دوست دارد که من رییس‌جمهور نشوم. من را این اعلام می‌کنم: «اگر زمانی ما برنده شدیم در زمانی بسیار سریع با ایران به توافق خواهیم رسید.» ما با کره شمالی هم به سرعت به توافق خواهیم رسید. اگر من در سال ۲۰۱۶ رییس‌جمهور نمی‌شدم کشور ما با کره ‌شمالی وارد جنگ می‌شد.

او اضافه کرد: کره شمالی و ایران... همه این‌ها خیلی سریع با ما توافق می‌کنند. ایران برای توافق با ما له له می‌زند، ولی می‌خواهند منتظر بمانند، چون ترجیح می‌دهند با بایدن توافق کنند. اگر چین هنگامی که بایدن در قدرت است با آمریکا توافق کند، کشورمان را تصاحب خواهند کرد.

ترامپ مدعی شد: ببنید من چکار کرده‌ام؟ ده‌ها میلیارد دلار از چین گرفته‌ام. چین بدترین سال را ظرف ۶۷ سال گذشته داشت در حالی که برای ما بهترین سال بود.

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: چین دوست دارد ما انتخاباتی داشته باشیم که در آن دونالد ترامپ به جو بایدن خواب‌آلود می‌بازد. در این مورد رویاپردازی می‌کنند. کشورمان را تصاحب خواهند کرد.

وی اضافه کرد: اگر جو بایدن رئیس‌جمهور شود، چین کشور ما را تصاحب خواهد کرد.

ادعای دخالت چین، روسیه و ایران در انتخابات آمریکا

وی همچنین به گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا که ایران، چین و روسیه را به تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا متهم کرده بود واکنش نشان داد.

ترامپ با اشاره به موضع مسکو در قبال خود اظهار داشت: آخرین کسی که روسیه می‌خواهد رئیس جمهوری آمریکا باشد، دونالد ترامپ است. ایران هم می‌خواهد من رئیس جمهوری نباشم.

رئیس جمهور امریکا تاکید کرد: ما حواسمان به چین، روسیه، ایران، کره شمالی یا خیلی کشورهای دیگر هست. برای آنها راحت است که در انتخاباتی که به شکل پستی برگزار می‌شود، دخالت کنند. ما باید خیلی کارها انجام دهیم.

ترامپ خطاب به خبرنگاری که در این باره سوال پرسیده بود گفت که گزارش دستگاه اطلاعاتی آمریکا فقط به چین و روسیه مربوط نیست و ایران را هم شامل می‌شود.

گفتنی است در همین راستا، «ویلیام اوانینا»، از مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکا با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، مدعی تلاش ایران، روسیه و چین برای دخالت در انتخابات پیش روی ایالات متحده شد و گفت که این کشورهای خارجی با عملیاتی آشکار و پنهان تلاش می‌کنند بر نظر رأی‌دهندگان تاثیر گذاشته و باعث ایجاد شکاف در آمریکا شوند. آنها تلاش می‌کنند با لطمه زدن به اعتماد مردم، روند دموکراتیک در آمریکا را تضعیف کنند.

او افزود: این کشورها به دنبال پیروزی نامزدی هستند که با ترجیح آنها همسو است ولی این دخالت و دستکاری برای دشمنان آمریکا بسیار دشوار خواهد بود.