رئیس جمهور منتخب در دیدار با آیت‌الله سبحانی گفت: با وجود همه مشکلات و سختی‌ها، چشم‌انداز آینده را روشن می‌دانم و عمیقا باور دارم که اصلاح روند موجود امکانپذیر است.

ابراهیم رئیسی در سفری یک روزه به قم، با آیات عظام وحید خراسانی، مکارم شیرازی، جعفر سبحانی، صافی گلپایگانی، شبیری زنجانی، علوی گرگانی و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد. به گزارش رسانه‌ها این دیدارها بدون اطلاع و دعوت از خبرنگاران محلی انجام شده است.

به گزارش دفتر رئیسی، وی در دیدار با آیت‌الله جعفر سبحانی با قدردانی از مواضع و بیانات راهگشای این مرجع تقلید در دعوت مردم به حضور در انتخابات، اهتمام دولت به استفاده از نظرات و رهنمودهای مراجع تقلید و نخبگان کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: دولت خود را در خط مقدم رفع مشکلات مردم و ایجاد گشایش در زندگی مردم می‌داند و تلاش می‌کند با جلب اعتماد مردم و استفاده از نظرات نخبگان در مسیر رفع مشکلات گام‌های موثر بردارد.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه مردم نسبت به رفع مشکلات و کاستی‌های موجود به دولت مردمی امید بسته‌اند، خاطرنشان کرد: با وجود همه مشکلات و کاستی‌هایی که امروز  در عرصه‌های مختلف وجود دارد، به ظرفیت‌های کشور و توان جوانان و نخبگان باور دارم و تلاش خواهیم کرد وضعیت موجود را به نفع مردم تغییر دهیم.

آیت‌الله جعفر سبحانی نیز در این دیدار ضمن تبریک به رئیسی، اقدام رئیس جمهور منتخب در نظرخواهی از اقشار و گروه‌های مختلف را بسیار ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت: بی‌تردید این اقدام پسندیده و مجموع نظرات می‌تواند در رفع مشکلات موثر باشد.

این مرجع تقلید در ادامه فعال کردن تولید داخل و رفع موانع در کنار جذب سرمایه خارجی را در غلبه بر مشکلات اقتصادی موثر دانست و گفت: امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اصلاح و بهبود وضعیت اقتصادی مردم و تولیدکنندگان استفاده کرد.

اعتماد مردم براثر اقدامات نسنجیده

 آسیب دیده است و نیاز به احیا دارد

رئیسی در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی نیز با بیان اینکه اعتمادسازی و جلب رضایت مردم از اولویت‌های اصلی دولت مردمی است، گفت: با ثبات بازار باید شرایط آینده برای مردم و تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد.

 وی در ادامه با بیان اینکه قبل از تشکیل دولت مصمم هستیم جلساتی با مراجع، علما، نخبگان و گروه‌های مختلف مردمی داشته باشیم، اظهار داشت: امروز اعتماد مردم به خاطر برخی اقدامات نسنجیده آسیب دیده است و باید این اعتماد که سرمایه اصلی کشورمان است را احیا کنیم.

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم و ابراز خوشحالی از دیدار رئیس جمهور منتخب، تاکید کرد که سامان دادن به وضعیت نابسامان موجود امکان‌پذیر است.

وی همچنین هوشیاری و اعتماد نکردن به دشمن را در عرصه سیاست خارجی مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه بایستی بر مبنای واقعیت‌ها و نه خوش‌باوری و با قاطعیت، شجاعت، تدبیر و حسن عمل گام برداشت و یقین دارم که شما مرد این کار هستید.