نماینده قم و رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برای آنکه آمریکا به برجام برگشته و ما از چاله به چاه نیفتیم، باید شرط هایی بگذاریم و تضمین هایی قرار دهیم.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری شنبه شب در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد امام خمینی(ره) پردیسان قم گفت: والله من هیچ فرد و مسئول اصولگرایی را نمی‌شناسم که مخالف اجرای برجام و رفع تحریم‌ها باشد اما باید شرط‌ها و تضمین‌هایی را قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اگر آمریکا بدون قید و شرط به برجام برگردد، مکانیسم ماشه را فعال می‌کند، گفت: در این زمینه تضمین‌های قابل دریافتی وجود دارد و اگر در سال‌های گذشته فرصت‌سوزی نشده بود، می‌توانستیم غربی‌ها را زودتر به پای میز مذاکره بکشانیم. ذوالنوری با اشاره به قانون اقدام راهبردی و جرم‌انگاری برای عدم اجرای درست آن، تصریح کرد: یکی از شرط‌ها برای بازگشت به برجام باید عدم ارسال اورانیوم غنی‌سازی شده کشورمان به روسیه باشد که می‌تواند زیر نظر آژانس در داخل ایران پلمپ شده و باقی بماند. وی در ادامه افزود: یکی دیگر از شرط‌ها برای بازگشت به برجام باید عدم جمع‌آوری سانتریفیوژها باشد و آنها می‌توانند زیر نظر آژانس خالی شده و به آنها گاز تزریق نشود و هر دو هفته نیز مورد بررسی و بازدید قرار بگیرند تا در صورت نقض عهدهای مجدد، بتوانیم بلافاصله آنها را راه‌اندازی کنیم.

ذوالنوری با بیان اینکه اگر قرار است ما با رعایت همه بندها و شرایط به برجام برگردیم، آمریکا نیز باید خسارت و ضرر به قول خودشان ۱۰۰۰ میلیارد دلاری به کشورمان را جبران کنند، گفت: امروز باید نسبت به این مسائل بسیار حساس، آگاه و هوشیار باشیم.