عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه بیانیه لاریجانی در ستاد انتخابات کشور و اظهارات او درباره «پادگان» و «دادگاه» برای اصلاحات جذاب بود، بیان کرد: شباهت ادبیات لاریجانی به روحانی از حیثیت گفتمانی او چیزی کم نمی‌کند.

محمد عطریانفر در تحلیل شرایط انتخابات با توجه به تکمیل ثبت‌نام داوطلبان ریاست‌جمهور، به مهر گفت: از میان چهره‌های برتری که ثبت‌نام کرده‌اند حدود ۱۰ نفر تأیید صلاحیت خواهند شد و از میان این ۱۰ نفر یک پنج ضلعی از رقابتی پر مناقشه و جذاب شکل خواهد گرفت.

وی افزود: در رئوس این پنج ضلعی آقایان جهانگیری، لاریجانی، رئیسی، یک اصلاح‌طلب دیگر که می‌تواند پزشکیان باشد و یک اصولگرای دیگر که احتمالاً سعید جلیلی است، قرار خواهند گرفت. در ادامه رقابت این پنج نفر در قالب یک سه وجهی ادامه پیدا می‌کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: تصمیم کلان اصلاح‌طلبان این است که نامزدی که موقعیت خوبی در نظرسنجی‌ها دارد، بماند و دیگران به نفع او خارج شوند؛ این احتمال ضعیف هم وجود دارد که مسعود پزشکیان موقعیت مناسب‌تری نسبت به اسحاق جهانگیری داشته باشد.

احتمال حمایت اصلاحات از لاریجانی

عطریانفر انتخابات پیش رو را انتخاباتی جذاب دانست و اظهار کرد: پیش‌بینی من این است که مشارکت از ۵۵ درصد هم بالاتر خواهد رفت و در چنین وضعیتی احتمالاً انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد؛ اما اینکه کدام دو نفر به رقابت فینال راه پیدا کنند تحلیل‌های مجزایی خواهد داشت و اصلاح طلبان هم با توجه به دو نفر نهایی باید تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به اینکه ممکن است بار منفی گلایه‌های دولت روحانی بر دوش جهانگیری قرار بگیرد، عنوان کرد: در گام اول قطعاً اصلاحات از لاریجانی حمایت نخواهد کرد زیرا خلاف فهم منطقی سیاسی است که اصلاحات یک چهره شاخص از بدنه خود (جهانگیری) را در رقابت داشته باشند اما حمایت از او را متوقف کنند و به سمت کسی مثل لاریجانی بروند. عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به احتمال کشیده شدن انتخابات به دور دوم، افزود: در دور دوم اگر رقابت بین لاریجانی و رئیسی باشد به نظر می‌رسد اصلاحات تدبیر جدیدی اتخاذ کرده و به سمت لاریجانی خواهد رفت.