عضو شورای مرکزی مجمع ایثارگران اصلاح‌طلب گفت: یک مشکلی که اصولگرایان دارند این است که از یک طرف نیازمند مشروعیت مردمی هستند و از سوی دیگر احساس می‌کنند این مشروعیت مردمی باعث حذف آن‌ها می‌شود به همین جهت پارادوکس دارند.

غلامرضا ظریفیان در گفت‌وگو با ایلنا در مورد انتخابات پیش رو و احتمال به اجماع رسیدن اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری با حضور کاندیداهای متعدد، اظهار کرد: نظام همواره تکیه‌گاهی به نام مردم داشته و اصولگرایان هم آینده نظام را متعلق به خود می‌بینند، اما به نقطه‌ای رسیده‌اند که اگر مردم به صحنه نیایند مشروعیت‌شان آسیب می‌بیند و اگر هم بیایند، اکثریت مردم آن‌ها را انتخاب نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی که مردم حتی نسبت به اصلاح‌طلب‌ها که پیشروتر و مدرن‌تر هستند و با سبک‌های زندگی جدید همراهی بیشتری داشته و در بحث دموکراسی و فهم نظام جهان کنونی شناخت بهتری دارند؛ اقبال و تمایل شان کمتر شده، این اتفاق به طور جدی‌تری برای اصولگرایان رخ داده و خواهد داد. چراکه اصولگراها یک فهم سنتی از نظام بین‌الملل و دریافت جامانده‌ای از تحولات و سبک‌های زندگی در جامعه امروزی دارند؛ بنابراین این پارادوکس برای اصولگرایان به طور جدی وجود دارد.

این تحلیلگر اصلاح‌طلب تصریح کرد: از سوی دیگر ما شاهد اختلاف دیدگاه‌های اساسی در میان اصولگرایان هستیم؛ آقای قالیباف از چند سال قبل بحث نواصولگرایی را مطرح کرد و این ایده را داشت که اصولگرایی باید پوست‌اندازی کرده و با گفتمان جدید وارد شود. به همین جهت می‌توان گفت آقای قالیباف خود را معتبر و مناسب ریاست جمهوری می‌داند و به‌نظر من حتی خود را از آقای رئیسی ذی‌حق‌تر می‌داند.

وی با اشاره به این اختلافات تاکید کرد: از این جهت این یک مشکل جدی بین نگاه‌های نو و در عین حال بحث اجماع اصولگرایی در میان اصولگرایان است.