رییس جمهور ضمن اشاره به انتخابات ۱۴۰۰، گفت: همه باید تلاش کنیم که نامزدها متنوع باشند، اگر تنوع را از نامزدها بگیرید، شکوه و حضور مردم را نیز از انتخابات خواهید گرفت.

به گزارش ایلنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ضمن تبریک عید فطر، اظهار کرد: عید قرآن از یاری اقشار کم درآمد جامعه شروع می‌شود و از زکات و دادن کمک به مردم نیازمند آغاز می‌شود و با ذکر خدا ادامه پیدا می‌کند و پایان آن نیز نماز است؛ ما به دینمان و قرآن افتخار می‌کنیم.

وی به انتخابات ۱۴۰۰ اشاره کرد و افزود: ان‌شاالله انتخابات شکوهمندی داشته باشیم. انتخابات اخلاقی بسیار حائز اهمیت است و آنچه در جمهوری اسلامی انتظار داریم، انتخاباتی سالم توام با اخلاق اسلامی است. تهمت و افترا و دروغ برای گدایی رأی، بدترین کار است. فرد قصد دارد مسئولیت بسیار سخت و سنگینی بر دوش بگیرد، مخصوصاً اینکه مخالفان و رقبا پر قدرت باشند و امکانات زیادی در مشت داشته باشند.

رییس دولت گفت: ان‌شاالله هرکسی برای رضای خدا کار می‌کند اجر و‌ ثواب را بگیرد. همه باید تلاش کنیم که نامزدها متنوع باشند، اگر تنوع را از نامزدها بگیرید، شکوه و حضور مردم را نیز از انتخابات خواهید گرفت.

رییس جمهور بیان کرد: امیدواریم شاهد پیشرفت بیشتری در دولت آینده برای کشور باشیم. دولت یازدهم و دوازدهم در سخت‌ترین شرایط تاریخ ایران به کار خود ادامه داد.

وی تصریح کرد: باید بگوییم که ترامپ چه جنایت بزرگی به ما کرد؛ برخی معتقدند اگر بگوییم ترامپ جنایت کرد، نمی‌توانیم به دولت فحاشی کنیم. شما آزاد هستید به دولت هرچه می‌خواهید، بگویید. اما باید اخلاق را رعایت کنید و واقعیت‌ها را به مردم بگوییم.

رئیس جمهور با تاکید بر رعایت اخلاق در انتخابات و پرهیز خلاف گویی به مردم، اظهار داشت: همه جا باید اخلاق را رعایت کنیم و به مردم واقعیت‌ها را بگوییم که چه فشاری به ما وارد شد. آن اقتصاد مقاومتی که رهبری گفتند را در این سه سال دیدیم که یک کشور بتواند در برابر همه فشارها بایستد، اقتصاد خود را حفظ کند و در شدیدترین شرایط ما بالای ۴۰ میلیارد دلار صادرات داشتیم و مقداری بیشتر از آن هم واردات. یعنی مردم فشار گرانی را تحمل کردند اما با قحطی و کمبود مواجه نبودیم.

وی ادامه داد: خدا همه مسببین این وضعیت را لعنت کند چه تندروهای منطقه و چه تندروهای آمریکا و در رأس آن‌ها ترامپ را که باعث این مشکلات شدند.

روحانی در ادامه بیان داشت: به مردم آدرس غلط ندهید خدا از شما نمی‌گذرد تاریخ هم از شما نمی گذرد. این سه سال را گذراندیم و شاهد آن همین پنجشنبه هاست. البته شاهد اصلی خداوند بزرگ، شهدای ما و ملت هستند. ملت ما شاهد بودند تا به همه تاریخ بگویند که با صبر، مقاومت و اتحاد یک ملت می‌تواند دربرابر همه تحریم‌ها و فشارها بایستد. مردم ما در این سه سال تلاش و جهاد بزرگی کردند.

رئیس دولت یازدهم و دوازدهم با اشاره به افتتاح های انجام شده امروز، گفت: امروز در شصت و هفتمین هفته از برنامه های افتتاح، شاهد یک افتتاح بزرگ با سرمایه گذاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومانی هستیم که نتیجه آن اشتغال بیش از ۳ هزار نفر خواهد بود.

وی افزود: به قول هایی که به مردم در بحث منطقه آزاد دادیم عمل کردیم و در هفت منطقه از جمله در مهران، قصر شیرین، اردبیل، بانه، مریوان، زابل و اینچه برون منطقه آزاد داریم. البته شاید قول های ما کمی بیشتر بود اما سیر اداری طول کشید و اجازه نداد به موقع و صحیح پیش برود. حتی باید بگویم که ما علاقمند بودیم خیلی از این ها را در دولت یازدهم افتتاح کنیم اما نشد.

روحانی ادامه داد: اکنون ۱۵ منطقه آزاد داریم که ارتباط ما با کشورهای همسایه را تسهیل کرده و جاذبه سرمایه‌گذاری و جاذبه گردشگری دارند. همچنین ۱۳ منطقه ویژه اقتصادی داریم که ان‌شاءالله شاهد رونق آن‌ها خواهیم بود. البته باید عرض کنم که در این دو سال اخیر آن مقداری که سفر و گردشگری می‌توانست باشد اتفاق نیفتاد و علت مهم آن بحث کرونا بود وگرنه بسیاری از این مناطق آزاد جاذبه‌های خوبی برای سفر دارند.

رئیس جمهور در پایان تصریح کرد: مناطق آزاد ما باید از لحاظ بانکی تامین شود، باید از لحاظ مراکز دپو به سردخانه و انبار مجهز شده و به بنادر و راه‌آهن و سیستم حمل و نقل متصل شود. همچنین مقامات مربوطه و مسئولان باید شرایط را برای ورود سرمایه گذار فراهم کنند. من بسیار خوشحالم که در این روز بسیار مبارک شاهد افتتاح ۹۴ پروژه بودیم که ان‌شاءالله برای همه ملت ما مبارک باشد.