عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به جزئیات دیدار با سید حسن خمینی اشاره کرد و گفت: سیدحسن خمینی با جمیع شرایطی که داراست می‌تواند در سطوح بالای تصمیم‌گیری جریان اصلاحات نقش‌آفرینی کند.

حجت نظری در گفت‌وگو با ایلنا در تشریح جزئیات دیدار دبیرکل و جمعی از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با سیدحسن خمینی، اظهار کرد: تعدادی از اعضای حزب اعتماد ملی روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۵ فروردین ماه) پس از خبری شدن موضوع انصراف ایشان از شرکت انتخابات در ریاست جمهوری خدمتشان رسیدیم تا هم در مورد شرایط کشور و هم در مورد دلیل انصراف گفت‌وگو کنیم و این پیام را به ایشان برسانیم که با وجود اینکه از ادامه این راه منصرف شدند اما حزب اعتماد ملی در این تصمیم با ایشان همراه است و اگر تصمیم به حضور در صحنه انتخابات هم می‌گرفتند این همراهی وجود داشت.

این عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی افزود: اطمینان داریم آقای خمینی به واسطه گفت‌وگوهایی که این مدت پیرامون شخصیت ایشان صورت گرفته و همچنین نوع مواجهه با سیاست، حتماً در سپهر سیاسی ایران جایگاه ویژه‌ای دارند و از این پس نیز این جایگاهی ویژه‌تر خواهند داشت. خمینی جوان با توجه به انرژی و انگیزه جوانی، به‌روز بودن و ذکاوتی که دارند این امکان را دارند که در قامت یک سیاستمدار حرفه‌ای در کشور نقش‌آفرینی کنند.

وی ادامه داد: طبیعتاً اگر بتوان شرایطی را مهیا کرد که هم جامعه بیشتر از افکار ایشان آگاه شود و هم خود ایشان امکان بروز بیشتر عقاید خود را داشته باشد، حتما اثر و خیر بیشتری برای جامعه خواهد داشت.

نظری در خصوص فضای کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: در دوره‌های پیشین، حدوداً ۵ ماه مانده به انتخابات آرایش‌های انتخاباتی را می‌دانستیم اما در این دوره ما همچنان نمی‌دانیم که در جریان اصلاحات چه کسانی کاندیدا خواهند شد.  این فعال سیاسی اصلاح‌طلب به انتخابات مجلس یازدهم اشاره کرد و گفت: در انتخابات اخیر مردم پای صندوق‌های رأی حاضر نشدند و این موضوع موجب شد مجلس با ترکیبی کاملا متفاوت از قبل و یکدست تشکیل شود. همه می‌بینیم که این روزها انتقادات زیادی به تصمیمات این مجلس وارد شود؛ بنابراین هیچ تردیدی نیست که چه انتخابات پرشور باشد و چه سرد و کم‌فروغ باشد، در نهایت هم رئیس جمهور انتخاب خواهد شد و هم برندگان دیگر کرسی‌های انتخابی تعیین خواهند شد.

نظری در پایان خاطر نشان کرد: اگر مردم پای صندوق‌های رأی حضور پیدا نکنند، نگاه‌ها و عقایدی بر سرنوشت آنها مسلط خواهد شد که احتمالاً در عمل، کاملاً متفاوت از متن جامعه تصمیم‌گیری و اجرا خواهند کرد.