شبکه سه سیما سه‌شنبه‌شب مستندی جهت‌دار با عنوان «پایان بازی» را روانه آنتن کرد. این مستند در مدت زمانی حدود ۲۰ دقیقه می‌خواست درباره همه‌چیز از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۳۹۶ گرفته تا برجام و رابرت مالی و بایدن و ترامپ و صندوق برادران راکفلر نظریه‌پردازی کند. به گزارش ایرنا، در این مستند ۲۰ دقیقه‌ای که با شادی مردم از انتخاب روحانی و امضای برجام در سال ۹۴ آغاز می‌شود و پایان می‌یابد، مذاکرات هسته‌ای دستاورد برنامه‌ریزی قبلی آمریکا و اسرائیل نشان داده می‌شود و در خوش‌بینانه‌ترین حالت طرف ایرانی فریب‌خوردگانی تصویر می‌شوند که بازی‌خورده سناریوی غرب هستند! این مستند البته یکی از مستندهای متنوع اخیر صداوسیما همچون اتم و یا سریال‌هایی همچون «گاندو» علیه سیاست خارجی کشور بویژه برنامه هسته‌ای، برجام و تلاش برای زیرسوال بردن تلاش‌های دیپلماتیک ایران و در نهایت، جلوگیری از دستیابی مردم به نتایج توافق تاریخی کشور با قدرت‌های جهانی است.

پاسخ مستند آذری‌جهرمی به مستند «پایان بازی»

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در کانال تلگرامی خود در پاسخ به مستند تخریبی صداوسیما علیه برجام نوشت: توصیه می‌کنم پس از «پایان بازیِ» مدیران صداوسیما، این متن را چند بار بخوانند شاید متوجه بازی‌شان با سفره مردم بشوند این نمودار، درآمد سرانه هر ایرانی را از سال ۹۰ تا ۹۸ ترسیم کرده است.

مشخصا با آغاز دور اول تحریم‌ها، سفره مردم کوچکتر شده است، برجام با توقف فرآیند کوچک شدن سفره مردم، ترمیم گذشته را آغاز کرده است. رفتارهای ظالمانه دولت ترامپ و وضع فشار حداکثری اینگونه که در شکل فوق دیده می‌شود؛ مجددا بر زندگی مردم اثر مستقیم و منفی گذاشته است. دولت آمریکا و به ویژه ترامپ مدعی بود که فشارهای او برای حمایت از مردم ایران است اما مثل تمام دروغهای او، معیشت مردم ایران نشانه بود. تحریم بودن افتخار نیست همانگونه که تسلیم بودن هم افتخار نیست.

مذاکرات هم جزیی از زنجیره مقاومت ملی ایرانیان علیه استکبار است که ان‌شاالله با هدایت رهبر معظم انقلاب(حفظه الله) و تلاش تیم مذاکره کننده به سرانجام مطلوب ملت ایران خواهد رسید.

حسبنا الله و نعم الوکیل

پ.ن: توصیه می‌کنم پس از «پایان بازیِ» مدیران صداوسیما، این متن را چند بار بخوانند شاید متوجه بازی‌شان با سفره مردم بشوند.

لطفا منبع مطلع را مطلع بفرمایید

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهوری نیز در همین راستا به برنامه جدید صداوسیما علیه دولت و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، واکنش نشان داد. حسام‌الدین آشنا، در رشته توئیتی نوشت: اعتدال و بی‌طرفی در نبرد حق و باطل نیست چراکه حق عین عدل است و باطل چیزی جر افراط و تفریط نسبت به حق نیست. جوجه‌های نفوذی را آخر بازی می‌شمارند. لطفا منبع مطلع را مطلع بفرمایید.

منبع آگاه پرس‌تی‌وی قطعا آگاه نیست

اما مخالفت سرسختانه رسانه ملی با مذاکرات برجامی وین به تولید مستند یادشده ختم نشد و صداوسیمای جمهوری اسلامی در پوشش خبری مذاکرات هم سنگ تمام گذاشت. به‌طوری‌که معاون سیاسی وزیر امور خارجه و سرپرست هیات اعزامی به مذاکرات هسته‌ای وین از پوشش خبری مذاکرات به وسیله پرس تی وی، شبکه ماهواره‌ای انگلیسی‌زبان صدا و سیما به شدت انتقاد کرد.  عباس عراقچی در پایان این دور از گفت‌و‌گوهای کمیسیون مشترک برجام در وین، سه شنبه در پیامی به زبان انگلیسی در توییتر نوشت: من نمی‌دانم منبع آگاه پرس تی وی در وین کیست، ولی او قطعا آگاه نیست.

پرس‌تی‌وی به عراقچی: کجای حرف‌مان اشتباه بود؟

البته شبکه خبری انگلیسی‌زبان صداوسیمای جمهوری ‌اسلامی این سخنان عراقچی را بی‌پاسخ نگذاشت و در اکانت توییتری پرس‌تی‌وی، از عباس‌ عراقچی خواست که «به جای زیر سوال بردن اعتبار منبع خبری پرس‌تی‌وی، اعلام کند دقیقا کدام بخش از اطلاعات ارائه‌شده‌ این منبع مخدوش است.»

گفتنی است روز سه‌شنبه پرس‌تی‌وی به ‌نقل از منبعی آگاه مدعی شد دستور کار آمریکا در مذاکره‌های وین، تعلیق تحریم‌ها است نه لغو کامل آنها.