رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره آخرین بیانات رهبر انقلاب در ۲۲ بهمن گذشته پیرامون مشارکت در انتخابات گفت: متاسفانه دو سر طیف‌های سیاسی کشور منتظر بودند نظام به یک مشارکت حداقلی اشاره کند یا حتی رضایت دهد، اما حضرت آقا در ۲۲ بهمن بسیار روشن بر این مساله تاکید کردند که مشارکت حداکثری برای ایشان «اهم» و انتخاب فرد صالح و اصلح «مهم» است.

به گزارش اعتمادآنلاین، محمدرضا باهنر در این خصوص افزود: این صحبت‌ها هم پیامی به دوستان معتدل اصلاح‌طلب بود که رهبری موافق حضور همه‌جانبه آنها در انتخابات است و

هم پیامی به شورای نگهبان درباره اهمیت برگزاری انتخابات با مشارکت بالا و هم پیامی برای برخی از دوستان اصولگرا که منتظرند تا فقط برای آنها فرش قرمز پهن شود.

کسانی که در فتنه بودند نباید انتظار تایید صلاحیت داشته باشند

باهنر درباره گفته‌های طیفی از اصلاح‌طلبان مبنی بر رویکرد سیاسی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها در قبال جریان اصلاحات گفت: این ادعای اصلاح‌طلبان که نیرو نداریم و آدم نداریم چندان قابل قبول نیست چراکه بالاخره کسانی که در ایجاد فتنه نقش داشتند و به آن کمک کردند نباید انتظار تایید صلاحیت داشته باشند. وی در مورد فضای فعلی و چشم‌انداز مشارکت در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ گفت: این دوره هم متاسفانه یکسری از نیروهای تندرو اصولگرا و اصلاح‌طلب هنجارشکن تصور می‌کردند و هنوز تصور می‌کنند که درباره مشارکت از جانب نظام تعصب و اصراری وجود ندارد.

او با رد این دیدگاه گفت: بارها در تحلیل‌هایم عنوان کرده‌ام که حضرت آقا از مشارکت حداکثری ذره‌ای کوتاه نمی‌آیند و به این مساله اعتقاد قلبی دارند و بر من روشن بود که مساله مشارکت برای حضرت آقا بسیار مهم است و اظهارات بهمن گذشته ایشان پیامی بسیار خوب و قدرتمند برای همه طیف‌های کشور بود.