عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: انتخابات رقابتی می‌تواند انگیزه و نشاط مردم را برای حضور پای صندوق‌های رای افزایش دهد اما تجربه انتخابات‌های گذشته به ما نشان می‌دهد که رایزنی‌ها با شورای نگهبان چندان هم کارساز نبوده و بسیار بعید می‌دانم تغییرات جدی و اساسی صورت گیرد.

یدالله طاهرنژاد فعال سیاسی اصلاح‌طلب و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با اشاره به واکنش اصلاح‌طلبان به تعداد زیاد ردصلاحیت نمایندگان و کاندیداهای اصلاح‌طلب و نحوه تصمیم‌گیری این جریان سیاسی در خصوص روند تعیین لیست انتخاباتی، به ایلنا اظهار کرد: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان مسئولیت بررسی و تعیین تکلیف این کار را برعهده دارد و براساس مجموع شرایطی که وجود دارد تصمیم خواهند گرفت که حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات به چه صورت باشد؛ از همین جهت ما منتظر اعلام نظر و تصمیم‌گیری شورای عالی سیاست‌گذاری هستیم.

وی ادامه داد: آنچه که تاکنون مورد بحث قرار گرفته و موافقان بیشتری دارد این است که در حوزه‌هایی که کاندیدای اصلاح‌طلب حضور دارد لیست ارائه شده و در حوزه‌هایی که هیچ کاندیدای اصلاح‌طلبی نداریم لیستی ارائه نشود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در واکنش به اصرار جریان مقابل برای حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات و اینکه لیست ندادن را به نوعی «فتنه خاموش» نامیده‌اند، تصریح کرد: وقتی در یک حوزه انتخابیه، یک جریان سیاسی هیچ کاندیدایی که تایید صلاحیت شده باشد ندارد، چگونه لیست بدهد؟ آقایانی که می‌گویند این (لیست ندادن) فتنه خاموش است، اگر می‌توانند راه حل هم بدهند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تاثیر فضای سیاسی بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اسفند ماه، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم در شهرهای بزرگ شاهد مشارکت چشم‌گیری نباشیم؛ چراکه مردم در این شهرها معمولا از فضای اجتماعی و سیاسی تاثیر می‌پذیرند. اما در شهرهای کوچک به دلایل متعددی که معمولا سیاسی هم نیستند، می‌توان انتخابات پرشوری برگزار کرد، بنابراین بهتر است که بیشتر بر شهرهای کوچک و حوزه‌هایی که مسائل سیاسی در آن‌ها کمتر دخیل است، تمرکز کنیم و از آنجا انتظار مشارکت بالا داشته باشیم. طاهرنژاد در پاسخ به اینکه ارائه لیست انتخاباتی از سوی اصلاح‌طلبان چه اندازه می‌تواند بر میزان مشارکت مردم در انتخابات اثرگذار باشد، تصریح کرد: اگر فضا برای انتخابات رقابتی فراهم شود، قطعا یک انتخابات رقابتی منجر به افزایش سطح مشارکت شده و در مردم برای حضور در پای صندوق‌های رأی، ایجاد نشاط و انگیزه می‌کند.