رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی شاهرودی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایلنا، متن پیام آیت الله خامنه‌ای به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و اناالیه راجعون

با تأسف و اندوه خبر درگذشت فقیه عالیقدر و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیه‌الله آقای حاج سیدمحمود هاشمی شاهرودی رضوان الله علیه را دریافت کردم. 

این ضایعه‌ اسفبار که پس از حدود یک سال بیماری سخت و دردناک واقع شده است مایه‌ تالّم همه‌ کسانی است که به مقام علمی و خدمات با ارزش ایشان به نظام اسلامی و نیز به مجموعه‌های فقهی و اصولی و حقوقی حوزه‌های علمیه آشنا می‌باشند.

 ایشان استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و کارگزاری با وفا در مهمترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، عضو مؤثری در شورای نگهبان و رئیس موفقی در مجمع تشخیص مصلحت بودند و آثار و برکات علمی بسیاری از خود بر جای نهادند. 

ایشان همچنین برادر سه شهید و از یاران و شاگردان و همراهان شهید نام‌آور و بزرگوار سیدمحمدباقر صدر بود. 

اینجانب مصیبت درگذشت این عالم برجسته را به خاندان مکرم، همسر گرامی و فرزندان محترم و همه وابستگان و نیز به حوزه علمیه قم و شاگردان و همکاران علمی و ارادتمندان ایشان تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

سیّد علی خامنه‌ای

۴ دی 1397

خاکسپاری آیت‌الله شاهرودی 

در حرم حضرت معصومه(س)

در همین راستا،‌ ستاد برگزاری مراسم ارتحال حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی (رضوان الله علیه) با صدور اطلاعیه‌ای، برنامه‌های وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه مراسم اقامه نماز و بدرقه از ساعت ۸ صبح چهارشنبه (۵ دیماه) در مصلی امام خمینی (ره) و مراسم تشییع و تدفین در قم، از ساعت ۱۴ در محل مسجد امام حسن عسگری (ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) است.