تحلیلگر لبنانی تصریح کرد: کاملا هریس کسی بود که با شش نفر از سران بین‌المللی از جمله نتانیاهو تماس تلفنی داشت. این یک اتفاق بی‌سابقه برای یک معاون رئیس‌جمهور است. علاوه بر این هریس مستقیما در مذاکره در خصوص چگونگی پاسخ به حملات شبه نظامیان مورد حمایت ایران به نیروهای آمریکایی در عراق شرکت کرده است.

ولید شرارة طی یادداشتی در الاخبار با طرح این سوال که «چه کسانی در داخل دولت بایدن، بازگشت آمریکا به برجام را به تاخیر انداخته‌اند»، به نقش کاملا هریس، معاون اول جو بایدن پرداخت و با نوشتن مطلب فوق ادامه داد: هریس همچنین در گروه کوچکی قرار داشت که دو بار با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک دیدار کرده و گزینه‌های پاسخ به ایران را مورد بررسی قرار دادند.

او افزود: همچنین یک مسئول کاخ سفید فاش کرد که معاون بایدن در سالن اتخاذ تصمیم حضور داشته و موضع موافق خود در مورد ضرورت پاسخ دادن را بیان کرده است. شکی نیست که خواسته‌های شخصی هریس برای تقویت موضعش در راستای آمادگی برای نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری بعدی یا جانشینی رئیس جمهور فعلی-در صورتی که بایدن نتواند به دلیل سن زیادش دوره چهار ساله‌اش را تکمیل کند، است و همین مسئله می‌تواند مواضع آتشین هریس را تفسیر کند.

نویسنده مقاله مذکور خاطرنشان کرده: اما قطعا کاملا هریس به عنوان یک صهیونیست معتقد از اوایل جوانی‌اش و التزامی که به دفاع از برتری اسرائیل داشته، تلاش خواهد کرد تا گزینه‌های مذاکره با ایران و شروط آن، شدیدتر و سخت‌تر باشد. این در حالی است که پیروی از موضع مذکور، در شرایطی که تنش با چین و روسیه بالا گرفته، از قدرت دولت بایدن برای تمرکز بر اولویت‌هایش می‌کاهد و فرصت‌های در دسترس برای عقب‌نشینی حتی جزئی از خاورمیانه را ضایع می‌کند. این بهانه می‌تواند یکی از مهمترین دلایل طرفداران بازگشت سریع آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران باشد.