سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده عیسی شریفی گفت: این پرونده کماکان در دیوان عالی کشور است و رأی دیوان صادر نشده است به محض اینکه دیوان عالی کشور رأی نهایی خود را صادر کند، نتیجه آن اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در سی‌و‌نهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: در سال جاری برای انجام دادرسی‌های الکترونیکی،‌ ۲۵۰۰ اتاق در واحدهای قضایی و همچنین ۴۰۰ اتاق در زندانها به سیستم دادرسی الکترونیک مجهز شده است. قریب به ۱۰۰ هزار دادرسی از طریق الکترونیکی انجام شده که بیش از ۶۲ هزار آن میان زندان و محاکم انجام شده  است؛ همچنین ۳۱هزار دادرسی الکترونیکی با برقراری ارتباط با منزل و محل کار اصحاب پرونده انجام شده است. همه اینها بیان کننده این است که در این شرایط خاص قوه قضاییه تلاش می‌کند که به موقع دادرسی‌های مورد نظر مردم را به انجام برساند.

سفر رئیسی به عراق ویژگی‌های کم‌نظیری داشت

اسماعیلی در خصوص سفر رئیس قوه قضاییه به کشور عراق نیز گفت: هفته گذشته و متعاقب سفر رئیس شورای عالی قضایی عراق و براساس دعوت رسمی ایشان،‌ سفر رئیس قوه قضاییه به عراق انجام شد. این سفر ویژگی‌های کم نظیری داشت. این سفر اولین سفر رسمی آقای رئیسی در کسوت ریاست قوه قضاییه به یک کشور خارجی بود و در اولین سفر کشور دوست، برادر و همسایه و کشور اسلامی عراق انتخاب شد.

وی اضافه کرد: سفر رئیس قوه قضاییه صرفاً یک سفر کاری، فشرده و اداری بود و این سفر به بغداد انجام شد و تمامی برنامه‌های پیش بینی شده این سفر در شهر بغداد بود.

رای پرونده هفت تپه به زودی صادر و ابلاغ خواهد شد

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص صدور حکم نهایی پرونده هفت تپه نیز اظهار کرد: دو پرونده در رابطه با هفت تپه در قوه قضائیه داریم که یکی پرونده کیفری مدیرعامل این شرکت است که جلسات دادرسی متعددی در این رابطه برگزار شد و موضوع به کارشناسی واصل شده است و پس از اعلام نتیجه دادرسی‌ها ادامه خواهد داشت؛ بخش دیگر پرونده حقوقی است که در این پرونده جلسات دادگاه برگزار شده و به زودی رأی این دادگاه صادر و ابلاغ خواهد شد.

فعالیت‌های رئیس دستگاه قضا ارتباطی به انتخابات ندارد

اسماعیلی درباره شرکت رئیسی در انتخابات و شائبه به وجود آمده پس از سفر وی به عراق نیز گفت: انجام خدمات موفقیت آمیز در قوه قضاییه از آغازین روزهای مسئولیت آقای رئیسی آغاز شده و ارتباطی با این ایام و انتخابات ندارد. ایشان در دیدار با دانشجویان این سوال را پاسخ دادند که من به جز قوه قضاییه به مسأله و موضوع دیگری فکر نمی‌کنم. ما نیز شاهد هستیم که ایشان به صورت شبانه روز با تمام توان، انرژی خود را مصروف برنامه های قوه قضاییه می کنند و تا امروز رویکرد دیگری نداشتند.

اقدام علیه امنیت شهروندان خط قرمز قوه قضائیه است

وی در خصوص تأمین امنیت برای شهروندان گفت: بارها اعلام کردیم که اقدامات علیه امنیت شهروندان خط قرمز قوه قضائیه است و به هیچ عنوان مراعات افرادی که با عناوین مختلف و به اصطلاح اراذل و اوباش قصد مخاطره امنیت را داشته باشند، نخواهیم کرد. در این باره تاکید شده که ناجا در برخورد با اراذل و اوباش دقت لازم در رسیدگی را داشته باشد. احکام قاطع و بازدارنده هم باید صادر شود.

با موضوع توهین به رئیس‌جمهور برابر ضوابط قانونی رسیدگی خواهد شد

اسماعیلی در خصوص اقدامات قوه قضاییه برای توهین به رئیس جمهور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در اصفهان نیز بیان کرد: توهین و اهانت را خلاف قانون و اخلاق می‌دانیم. دادستان اصفهان بلافاصله بعد از این حادثه طی نامه‌ای به اداره کل اطلاعات استان اعلام کرد که مقصرین و مسببین و افرادی که در این اقدام نقش داشتند، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شوند. دادستان تا جایی که ضوابط قانونی اجازه دهد، اقدام خواهد کرد و اگر در این مورد یا هر یک از موارد مشابه شکایتی مطرح شود، برابر ضوابط قانونی رسیدگی خواهد شد.

پرونده دو شهردار مناطق تهران در دادسرا در حال رسیدگی است

وی بیان کرد: در مورد دو شهردار مناطق تهران، پرونده در دادسرای تهران در حال رسیدگی است و هنوز تحقیقات دادسرایی تکمیل نشده است. اعضای شوراهای شهر در برخی از شهرها که مرتکب جرائمی شدند برخی از پرونده‌ها منتهی به صدور کیفرخواست شده و در دادگاه مطرح است.