دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آمریکایی‌ها آنقدر احمق بودند که دو قدرت اصلی و رقیب استراتژیک خود را یعنی چین در حوزه اقتصادی و روسیه در بعد نظامی را نادیده گرفتند و غفلت کردند.

سردار یحیی رحیم‌صفوی در مراسم پاسداشت اولین سالگرد شهادت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، افزود: قدرت اقتصادی چین و قدرت نظامی روسیه افزایش یافت در حالی که آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان به اهداف خود دست نیافتند و برنده این اشتباه استراتژیک‌شان هم ایران بود؛ چراکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران در عراق و افغانستان به دست آمریکایی‌ها نابود شدند.

وی با بیان اینکه دوران افول و اضمحلال آمریکایی‌ها شروع شده، گفت: بخشی از آن مربوط به شکل‌گیری انقلاب اسلامی بوده ولی این دو جنگ، قدرت آمریکایی‌ها را افول و نزول داد.

دستیار و مشاور عالی رهبر معظم انقلاب توضیح داد: یکی از عوامل موثر در شکست استراتژی سیاسی نظامی آمریکا و هم‌پیمانان آن در اشغال دو کشور مظلوم مسلمان افغانستان و عراق که با هدف شکل‌گیری قدرت هژمون آمریکا در مقیاس جهانی  صورت گرفته بود، عملکرد حاج قاسم سلیمانی تحت تدابیر مقام معظم رهبری و شورای عالی امنیت ملی ما بود؛ البته مبارزات قهرمانانه ملت مظلوم افغانستان و ملت شجاع عراق و نخبگان و روحانیون معظمی که در این دو کشور عزیز بودند تاثیرگذار بوده است ولی حاج قاسم در صحنه میدانی حضور داشت و آمریکایی‌ها یک شکست راهبردی از مکتب شهید سلیمانی خوردند.

وی با بیان اینکه ترامپ و رژیم کاپیتالیسم آمریکا نمی‌فهمد که شهادت یعنی چه، افزود: اینها فقط به دلارهای نفتی و سلاح‌ها چسبیده‌اند و اصلاً نمی‌فهمند، قدرت آنها از درون آمریکا دچار فروپاشی می‌شود و از بیرون دوران فروپاشی آمریکا و هیمنه پوشالی آنها شروع شده است.

رحیم‌صفوی با اشاره به تلاش آمریکایی - صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی در شکل‌دهی داعش و برنده کارزار مقابله با داعش، تاکید کرد: در نتیجه اشتباه استراتژیک آمریکا و شکست داعش، ایران قدرت اول منطقه غرب آسیا شد و قدرت ایران از ایران به عراق، سوریه، لبنان و مدیترانه رسید.

وی افزود: همانطور که نیروهای ارتش سرخ شوروی سابق که افغانستان را اشغال کردند و سپس مجبور به فرار از افغانستان شدند؛ آمریکایی‌ها هم بدتر از آنها مجبور به فرار از افغانستان خواهند شد و همانطور که عراق به دست انگلیسی‌ها افتاد و مردم عراق و روحانیون آن با انگلیسی‌ها جنگ را شروع کردند و انگلیسی‌ها مجبور به شکست و فرار از عراق شدند، آمریکایی‌ها هم نیز مجبور به شکست و خروج از عراق قدرتمند خواهند شد.