نماینده اردبیل در مجلس با بیان اینکه خوش‌خیالی و ساده‌اندیشی است که جنگ کنونی قره‌باغ میان ارمنستان و آذربایجان را یک نزاع دو بازیگر معمولی و کوچک منطقه‌ای برای تصرف یا آزادسازی بخشی از سرزمین یکدیگر قلمداد کنیم، گفت: خوش‌بین‌ها بدانند اگر امروز صدای اذان در قره‌باغ پخش می‌شود، نماز آن را تروریست‌ها می‌خوانند.

به گزارش پایگاه خبری آراس، منصور حقیقت‌پور در گفتگویی درباره  مناقشه قره‌باغ و نقش ایران در آن، اظهار کرد: اگر من بخواهم خوشبینانه به مسئله قفقاز و عملکرد مسئولین سیاست خارجی وامنیت ملی ایران نگاه کنم می‌گویم غفلت استراتژیک کردند و در نگاه بدبینانه باید گفت به کمای استراتژیک رفته‌اند.

وی افزود: ما احساس می‌کنیم که علاوه بر اینکه منافع ملی ایران در منطقه حفظ نشده بلکه  حضور تروریست‌ها، نئو عثمانی ها و نیز اسرائیلی‌ها در منطقه در آینده امنیت ملی ما را به خطر خواهد انداخت. ما در این منطقه کاملا بیهوش شده‌ایم و نمی‌دانیم که در بالای سرمان و در کوتاه مدت چه اتفاقاتی افتاد و چه جغرافیایی علیه ما در حال شکل گرفتن است.

حقیقت‌پور با بیان اینکه پیروز واقعی قره باغ هم روسیه وترکیه و تا قدری اسرائیل و آذربایجان هستند، افزود: لابی یهود قدرت بسیار زیادی در آذربایجان گرفته است و باعث ارتباطات نظامی، ارتباطات، اطلاعاتی، کشاورزی و نیز خانوادگی شده است که منجر به ایجاد یک پیوند ناگسستنی بین اسرائیل و آذربایجان شده است. این نماینده مجلس تاکید کرد: بزرگترین جامانده در این ترتیبات منطقه‌ای، جمهوری اسلامی ایران است که جا دارد از مسئولین زیربط سوال شود که چرا بی‌موقع به کمای سیاسی رفتند و هیچ اقدامی در این زمینه نکردند. وی گفت: سیاست خارجی هم در شورای عالی امنیت ملی تدوین و راجع به آن تصمیم گیری می شود و بنده اقای شمخانی را به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی مورد سوال قرار می دهم و ایشان باید در باره این مسئله پاسخگو باشند که چرا ایران در این مسئله بسیار مهم غفلت وکاهلی کرده است؟