رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که غنی‌سازی ۲۰ درصد در چارچوب NPT انجام شده و حاوی این پیام است که صبر جمهوری اسلامی اندازه‌ای دارد.

حسین نوش‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آغاز فرآیند تولید اورانیوم با غنای ۲۰ درصد در مجتمع غنی‌سازی شهید علی محمدی (فردو) اظهار کرد: غنی‌سازی ۲۰ درصد مغایرت با معاهده و مفاد برجام ندارد مضاف بر اینکه NPT اجازه غنی‌سازی ۲۰ درصد را به کشورهای عضو می‌دهد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد که پیام این اقدام ایران آن است که اگر طرف‌های دیگر نمی‌خواهند به برجام به عنوان یک معاهده و توافق‌نامه بین‌المللی عمل کنند طبیعی است که ایران نیز نمی‌تواند بیشتر از این خودش را هزینه کرده و یک طرفه تعهدات‌اش را اجرایی کند.

نوش‌آبادی تاکید کرد: جمهوری اسلامی با این حرکت این پیام را به دنیا داد که از حقوق خود صرف ‌نظر نمی‌کند و در عین حال نیز به موافقت‌نامه بین‌المللی برجام پایبند است. هرزمان طرف‌های مقابل به تعهدات خود در برجام عمل کنند ما هم به تعهدات‌مان به طور کامل عمل خواهیم کرد.

وی ادامه داد: البته که در این بین رسانه‌های خارجی و بوق‌های تبلیغاتی استکبار دوباره شروع کرده به طرح حرف‌هایی که هیچ اساس و پایه‌ای ندارد مبنی بر اینکه ایران به سمت ساخت سلاح و بمب هسته‌ای رفته حرف‌هایی که در طول چند سال اخیر زنده‌اند و بارها ایران گفته که به هیچ وجه به طرف تولید سلاح هسته‌ای گام برنمی‌دارد.

رئیس فراکسیون دیپلماسی بین‌المللی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: غنی‌سازی ۲۰درصد و انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای کارهای پژوهشی و علمی است. ما نیازمند غنی‌سازی هستیم وقتی نتوانستیم از منافع برجام برخوردار شویم، پس باید بر اساس منافع خودمان تصمیم‌گیری کنیم.