عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اخیراً در کمیسیون امنیت به این نقطه رسیدیم و اعضا به اتفاق مصمم بودند که توقف اجرای پروتکل الحاقی را به تصویب برسانند و دولت هم این را به اجرا در بیاورد.

زهره الهیان با اشاره به تصویب قطعنامه در شورای حکام علیه ایران و به پیشنهاد سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان، به فارس گفت: به نظر می‌رسد این اقدام، یک اقدام سیاسی و غیرحرفه‌ای است که در راستای اقدام ترامپ در پاره کردن برجام تلقی می‌شود. وی افزود: مجلس از اقدام فوق، این پیام را می‌گیرد که باید نسبت به این تصمیم و قطعنامه یک رفتار متناسب و قاطع و بازدارنده را در پیش بگیرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: به این جهت تصمیم مجلس و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی است و در بیانیه مجلس هم که چند روز پیش صادر شد، این موضوع تصریح شد.

توقف اجرای پروتکل الحاقی، نجات اقتصاد ایران است

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه سخنانش تصریح کرد: قطعاً نگاه مجلس به این موضوع دفاع از حقوق ملت است و در دفاع از حقوق مردم، کوتاه نخواهد آمد و همچنین در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا و اروپا ایستاده و یک روند مقاومت فعال را در این عرصه پیش می‌گیرد.

وی بر همین اساس اضافه کرد: قاعدتاً روندی که به وجود آمده و اروپا در پیش گرفته این است که از برجام یک نام بیشتر نمانده و از این جهت کمیسیون مصمم است نسبت به این موضع شورای حکام، خروج از پروتکل الحاقی و توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را دنبال کند.

الهیان تصریح کرد: این اقدام قاعدتا باعث خواهد شد که اقتصاد ایران از چنگ برجام رهایی پیدا کند و برخلاف جریانی که تلاش می‌کند در داخل اقتصاد ایران را به برجام پیوند بزند، این مصوبه باعث می‌شود اقتصاد ما از چنگ برجام رهایی پیدا کند و آن سیاست صبر و انتظار و رکود که در چند سال گذشته گریبانگیر اقتصاد ما بود و باعث رکود اقتصادی و تبعات آن در اقتصاد ایران شده، از این وضعیت خارج شود.