رئیس مجلس گفت: ما مخالف دیپلماسی و مذاکره نیستیم اما عقیده داریم مذاکره با آمریکا مطلقا مضر و ممنوع است و مذاکره با کشورهای اروپایی باید با حداثر بی‌اعتمادی انجام شود.

محمدباقر قالیباف در جلسه دیروز مجلس شورای اسلامی در واکنش به قطعنامه شورای حکام اظهار کرد: ملت ایران  راه مقاومت فعال را برگزیده؛ این مطالبه قاطع ملت و مورد اجماع مسئولان است و مسیری جز این در ماه‌های آینده وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: مذاکره با آژانس باید با اطمینان از استقلال آنها از قدرت‌های سلطه‌گر صورت گیرد و مذاکره با بقیه کشورها نیز باید بر حسب این شاخص طرح‌ریزی شود که در صحنه‌های حساس چقدر از حقوق ملت حمایت می‌کنند. علاوه‌بر اینکه ما اعتقاد داریم هر نوع مذاکره باید از موضع قدرت و با اتکا به اراده مستحکم ملت ایران و توانمندی دستگاه‌های مسئول و نهادهای انقلابی صورت گیرد.

قالیباف همچنین گفت: متاسفانه اروپایی‌ها به جای آنکه قدردان صبر ایران در پیگیری عدم اجرای تعهداتشان باشند به فرافکنی و فرار به جلو روی آورده‌اند و کشورها را به رأی علیه ایران در شورای حکام وا داشته‌اند؛ غافل از آنکه ایران از مرحله تهدید عبور کرده است.

او افزود: آیا اتحاد ملت ایران در زیر تابوت شهید سرافراز سردار سلیمانی را ندیدند که باز هم فکر می‌کنند ما در تله قطعنامه‌ها گرفتار می‌شویم؟ ملتی که کشتی‌هایش را تا آمریکای جنوبی، بیخ گوش شما با پرچم برافراشته اعزام می‌کند البته معطل قطعنامه‌های بی‌معنا نخواهد ماند.

رئیس مجلس در ادامه تصریح کرد: اروپایی‌ها با پیگیری خواسته‌های آمریکا در پیشبرد قطعنامه‌ در روز جمعه نشان دادند در کینه‌ورزی علیه ایران دست‌کمی از آمریکا ندارند.

قالیباف در بخش پایانی صحبت‌های خود با قدردانی از روسیه و چین گفت: ما همینطور از حسن رفتار روسیه و چین در قبال این قطعنامه تقدیر می‌کنیم و به بعضی از کشورهای همسایه که گرفتار شیطنت غربی‌ها شده‌اند یادآوری می‌کنیم که همسایگان ابدی هستند و منفعت همکاری با اروپا و آمریکا زودگذر.