معاون اول رئیس‌جمهور گفت: راه عبور از شرایط فعلی این است که همه کار کنیم و هرکس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی‌اش بزنیم. در این وضعیت که مردم با مشکل رو به رو هستند تلاش کنیم با راه‌های خوب و مدیران با انگیزه از این دوران، با انگیزه عبور کنیم.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری در پنجمین همایش روز ملی روستا و عشایر اظهار کرد: اینکه جایگاه روستا در نظام اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ما کجاست امر روشنی است؛ یکی از مراکز و سازه‌های اصلی هویت بخشی به

 ایران است.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع را نباید از نظر دور داشت که تعداد زیادی از روستاها با افزایش جمعیت به شهر تبدیل شده است؛ بنابراین بخشی از آمار افزایش جمعیت شهری معنی‌اش این نیست که روستاییان به حاشیه های شهرها مهاجرت کرده اند، بلکه روستاها به شهر تبدیل شده‌اند.

جهانگیری گفت: توسعه شهرها وقتی شکل می‌گیرد که به توسعه روستاها توجه کنیم. نقاط ضعف را به صورت جدی شناسایی کنیم و از آن برنامه اصلاحی تهیه کنیم.

وی در ادامه یادآورشد: فراموش نکنیم در اوایل انقلاب یک خانواده روستایی از حداقل امکانات رفاهی بی بهره بودند. آنقدر امکانات رفاهی در روستاها وجود نداشت که بعد امکانات ساده ای مثل یخچال که آمد در آمار دولت‌ها میزان استفاده از این امکانات طرح می‌شد .

جهانگیری همچنین گفت: باید دقت شود عده‌ای رانت‌جو نیایند سوء‌استفاده کند ؛ کسی تخلف کرد باید با او برخورد قاطع شود. این پول متعلق به کسانی است که در مناطق روستایی ایجاد اشتغال کنند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به ضرورت برخورد با فاسدین اقتصادی گفت: راهش  این است که همه کار کنیم و هرکس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی‌اش بزنیم. این کشور کشور بزرگ و با استعدادی است.

وی گفت: در این وضعیت که مردم با مشکل رو به رو هستند تلاش کنیم با راه های خوب و مدیران با انگیزه از این دوران، با انگیزه عبور کنیم.