رئیس دفتر رئیس‌جمهوری در رابطه با کاهش قیمت دلار گفت: از روز اول گفتیم این قیمت‌ها واقعی نیست و بارها آقای رئیس‌جمهور در ستاد اقتصادی دولت افرادی را مسئول کاهش و واقعی کردن قیمت دلار کرده است. در اسفند 98 تا خرداد 99 محدودیت‌هایی داشتیم که صادرات ما متوقف شد، در این مقطع خیلی به بازار ما فشار آمد. اینکه صادرات نفت کشوری به حداقل برسد بسیار سخت است و اکنون پول آنچه صادر شده در حال بازگشت است.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت افزود: پول نیمایی قابل مقایسه با هفته قبل نیست. برخی پول‌هایی که مسدود شده بود باز شده و یکسری علایم سیاسی کنار این‌ها دست به دست داده که بازار کاهشی باشد.

وی بیان کرد: پایین آمدن ارزش دلار و سکه یک علامت است تا کالاهایی که قیمت‌شان افزایش داشته قیمت واقعی خود را پیدا کنند و پایین بیایند. ارز و سکه باید به قیمت واقعی خود برگردد. رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه سازمان اداری و استخدامی کشور نحوه دورکاری ادارات و وازتخانه‌ها را ابلاغ کرده است، تاکید کرد: خوشبختانه حدود یک ماه و نیم قبل جناب آقای انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور بخشنامه‌ای داشتند که روسای هر بخش از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف بتوانند در چارچوب خوشان هم برای اینکه کار مردم انجام ‌شود و هم اداره و بخش خلوت باشد تعویض و تغییر شیف داشته باشند.

متعجبم چرا برخی سکوت کرده‌اند

وی افزود: علاوه بر آن در همان بخش‌نامه در ارتباط با افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، سنشان از یک حدی بیشتر است یا دارای مشکلاتی هستند آمده که اجازه دارند در منزل کار خودشان را انجام دهند در مجموع این کاری است که انجام شده است.

واعظی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر در ارتباط با سفر و تعطیلات که وجود دارد همواره توصیه کردیم که در این شرایط بسیار سخت سفر انجام نشود و برای هفته آینده نیز برنامه‌ریزی خواهیم کرد. رئیس جمهور فردا جلسه با روسای کمیته‌های مختلف دارد و امروز نیز در وزارت کشور جلساتی داریم و فردا راجع به مسائل تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه روز شنبه نیز جلسه ستاد کرونا برگزار می‌شود و در آنجا نیز بحث خواهیم کرد؛ همه تصمیمات یک طرف اما همکاری مردم خیلی مهم است.

رئیس دفتر رئیس جمهوری همچنین درباره هجمه به دولت پس از اظهارات رئیس جمهور پیرامون صلح امام حسن(ع) اظهار کرد: متاسفم که امروز الفاظی از افرادی می‌شنویم که در گذشته از دشمنان خود در خارج کشور می‌شنیدیم. طبیعی است که آمریکا و اسرائیل با این ادبیات صحبت کنند، اما هیچ وقت تهدید به مرگ و اعدام رئیس جمهور یا فحاشی در ادبیات برخی مسئولان کشور این گونه نبوده است و من متعجم چرا برخی سکوت کرده‌اند.