سفیر روسیه در تهران، تهدیدات آمریکا بر همکاری تسلیحاتی روسیه با ایران را بی‌اثر خواند و اعلام کرد: از تهدیدهای آمریکا نمی‌ترسیم و بر تعهدات پایبند هستیم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، لوان جاگاریان به روزنامه رسالت گفت: سامانه موشکی اس300 ‌به ایران تحویل داده شده و برای تحویل اس400 هم مشکلی نداریم.

وی افزود: اگر طرف ایرانی پیشنهادهای خاصی درباره خرید سلاح از روسیه دارد، آمادگی داریم بعد از 18 اکتبر( 27 مهر) به دقت پیشنهادها را پیگیری کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: روسیه پس ازخروج آمریکا از برجام سرسختانه علیه آمریکا موضع گرفت و خواستار همکاری اعضای اروپایی برای حفظ توافق  شد. اروپایی‌ها به رغم مخالفت با تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از فعالیت منطقه‌ای ایران انتقاد می‌کنند. امیدوار هستیم در ماه اکتبر(نیمه اول مهر) که روسیه ریاست شورای امنیت سازمان ملل را برعهده می‌گیرد، بتوانیم روند مقابله با زیاده‌خواهی آمریکا را دنبال کنیم. جاگاریان گفت: همه در مناقشات منطقه و سایر نقاط جهان، قربانی مبارزات داخلی آمریکا شدیم، در حالی که به جای مداخله در امور خارجی کشورهای مستقل، باید بر مشکلات داخلی تمرکز کنند.