رئیس دفتر رئیس‌جمهور در زمینه شایعات مطرح شده در برخی رسانه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی مبنی بر ارسال کمک از سوی ایران به ارمنستان در مناقشه بین دو کشور را به شدت تکذیب کرد و گفت: این شایعات کاملا بی‌اساس بوده و با هدف برهم زدن روابط خوب ایران و آذربایجان مطرح می‌شود.

محمود واعظی در تماس تلفنی «شاهین مصطفی اف»، معاون نخست وزیر آذربایجان با وی، جمهور از کشور آذربایجان به عنوان کشور دوست، برادر و همسایه خوب ایران نام برد و تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی در مورد کشور آذربایجان همیشه روشن و شفاف بوده و همواره تمامیت ارضی این کشور همسایه را به رسمیت شناخته و به آن احترام گذاشته‌ایم و پایان اشغال را موجب ثبات در منطقه می‌دانیم.

وی افزود: در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان از جایگاه مهم و خاصی برخوردار است و ما همواره از هر فرصتی برای تقویت و توسعه روابط و مناسبات خود با این کشور استفاده کرده‌ایم.

واعظی با ابراز نگرانی از مناقشه و درگیری ایجاد شده بین آذربایجان و ارمنستان، تصریح کرد: تحولات اخیر را با دقت و جدیت دنبال می‌کنیم و آماده هرگونه کمک برای حل و فصل اختلافات دو کشور از طریق گفت‌وگو و مذاکره در چارچوب قوانین و مقررات حقوق بین‌المللی هستیم.

معاون نخست وزیر آذربایجان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی، جمهوری اسلامی ایران را همسایه خوب و کشور دوست آذربایجان دانست و گفت: دو کشور روابط صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند و نباید اجازه دهیم این روابط خوب با تلاش‌های مخالفان خدشه‌دار شود. مصطفی اف با اشاره به اشتراکات مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ایران و آذربایجان افزود: مقام‌های عالی دو کشور برای توسعه و تعمیق

روابط تهران- باکو زحمات زیادی کشیده‌اند و امروز این روابط در سطح بسیار خوبی قرار دارد.