‌رئیس دفتر ‌رئیس‌‌جمهوری گفت: وزیر امور خارجه (محمدجواد ظریف) در آینده‌ای نزدیک به چین سفر می‌کند و در این سفر به طور حضوری درباره برخی از موضوعات مذاکره می‌کنند.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به اهمیت سند 25 ساله همکاری ایران و چین، افزود: این سند منجر می‌شود تا بتوانیم به طور هدفمند برای فعالیت دستگاه‌های مختلف کشور در زمینه‌های مختلف برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه تیم اقتصادی نیز ظریف را در سفر به چین همراهی می‌کند، تصریح کرد: این سفر فرصت مغتنمی است و امیدواریم موضوعات مربوط به سند همکاری 25 ساله در آن نهایی شود.

علامت‌های مثبتی از کره جنوبی درباره مطالبات مالی

‌رئیس دفتر ‌رئیس‌‌جمهوری همچنین درباره آخرین وضعیت مطالبات مالی ایران از کره جنوبی گفت:‌ اخیرا شاهد علامت‌های مثبتی از سوی کره جنوبی هستیم و منتظریم به ‌آنچه که گفته‌اند عمل کنند.

وی توضیح داد:‌ با مقامات کره‌ای مذاکره کردیم و حتی کار به مقداری تهدید ‌هم انجامید و مقدمات یک سری فعالیت های حقوقی را آغاز کردیم.

نگرانی وزرای کشور و بهداشت درباره کرونا

واعظی در بخش دیگری از اظهارات خود، با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا اضافه شده است، گفت: یک هفته قبل تعداد بستری‌ها اضافه شده بود و امروز هم تعداد فوتی‌ها در حال افزایش است که نشان می‌دهد همیشه در ارتباط با کرونا از اول به فکر آن باشیم.

وی با بیان اینکه اگر امروز میزان فوتی‌ها افزایش می‌یابد، حاصل اقدامات یک ماه قبل است، اظهار داشت: سه یا چهار هفته قبل سفرهایی انجام شده و تعداد مبتلایان و بستری‌ها و فوتی‌ها زیاد شده است. در ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز وزیر بهداشت و وزیر کشور گزارش دادند و نگران بودند که مبتلایان زیاد شده‌اند. بنا بر رصد شرایط داریم و اگر لازم باشد برای موارد خاص به صورت مقطعی تصمیم بگیریم چون سلامت مردم برای ما از همه چیز دیگری مهم تر است.

به گفته وی امروز جلسه روسای کمیته‌های ستاد مرکزی کرونا و روز شنبه آینده جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار و برای اعمال محدودیت‌ها تصمیم‌گیری می‌شود.

‌رئیس دفتر ‌رئیس‌‌جمهوری با اشاره به رصد فضای کشور گفت: ما به شکل مقطعی در مورد یک مسئله خاص تصمیم‌گیری و آن را اعمال کنیم چرا که سلامتی مردم بیش از هر چیزی برای ما اهمیت دارد.