سخنگوی قوه قضاییه گفت: ما هیچ شهری را به عنوان تبعیدگاه نمی‌شناسیم و همه ایران سرای من است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامحسین اسماعیلی، در نشست خبری خود با خبرنگاران؛ افزود: آنچه که در برخی رسانه‌ها در ارتباط با تبعیدگاه یا محل تبعید مطرح شد از نظر ما مجهول و غیرواقعی بود و صحت نداشت.

وی ادامه داد: احکام تبعید هم به ندرت صادر می‌شود. همچنین باید تاکید کنم که آنچه که در قانون وجود دارد منع اقامت در نقطه معین یا الزام حضور در نقطه معین است و در این مسئله هیچ تمایزی میان نقاط مختلف وجود ندارد.

همه باید کمک کنند تا دولت در لحظات آخر  گام‌های موثری را بردارد

وی ادامه داد: دولت در سال آخر و به تعبیر مقام معظم رهبری در فرصت آخر برای خدمتگزاری به مردم قرار دارد و مسئولیتی خطیر و سنگین به عهده دارد، شرایط، شرایط سختی است و همگان باید کمک کنند تا دولت در لحظات آخر گام‌های موثری را بردارد. اسماعیلی گفت: قوه قضاییه به نوبه خود مکرر اعلام آمادگی کرده است که برای گره‌گشایی از کار مردم، با دولت همکاری کند و بسیار از اقداماتی که در دوره تحول دستگاه قضا انجام شده است، خروجی کار کمک به دولت بوده است.

قوه قضاییه به دنبال محدودیت فضای مجازی نیست

اسماعیلی در ادامه در پاسخ به این سوال که «در فضای مجازی رهاشدگی احساس می‌شود و همچنین شبکه ملی اطلاعات هم هنوز راه‌اندازی نشده است، آیا قوه قضاییه قصد ورود به این مساله با عنوان ترک فعل، را دارد؟» ابراز داشت: در ابتدا عرض کنم که این گلایه به جا است و ما به عبارتی شاهد رهاشدگی در این حوزه هستیم و در این راستا اینکه گفته می‌شود قوه قضاییه به دنبال محدودیت فضایی مجازی است، صحت ندارد بلکه فضای مجازی باید ساماندهی شود و این ساماندهی و مدیریت باید در داخل کشور انجام شود نه اینکه دیگران از خارج کشور فضای مجازی ما را مدیریت کنند.

آخرین وضعیت پرونده روح‌الله زم و طبری

وی درباره آخرین وضعیت پرونده روح الله زم و طبری گفت:  پرونده آقای زم به دیوان عالی ارسال شده و منتظر نظر دیوان عالی هستیم؛ امیدواریم که در آینده نه چندان دور دیوان عالی نظر خودش را اعلام کند و منتظر نظر آنها هستیم.

سخنگوی قوع قضائیه اعلام کرد: در مورد پرونده آقای طبری دادرسی تمام شده و منتظر هستیم که دادگاه با توجه به اهمیت پرونده و اسناد و مدارک رای خود را صادر کند که با تصمیم دادگاه نتیجه آن اعلام خواهد شد.