رئیس بنیاد مستضعفان درباره عملکرد بنیاد مستضعفان در ایام کرونا گفت: از بدو شیوع ویروس کرونا از ابتدای اسفندماه، آماده همکاری با دولت بودیم و جلسه‌ای با وزیر بهداشت داشتیم و با ستاد مبارزه با کرونا در ایران و تهران برنامه مشخص شد.

به گزارش ایلنا، پرویز فتاح در نشست خبری دیروز خود با اشاره با همکاری با سایر نهادها از جمله کمیته امداد و نهادهای دولتی تاکید کرد: هیچ کار موازی با دولت انجام نشده است و دولت برای انجام تمام برنامه‌ها مطلع بوده است.

وی با بیان اینکه بنیاد با تمام امکانات وارد شده است، ادامه داد: تا پایان بحران کرونا و پایان تبعات اقتصادی در کنار دولت خواهیم بود.

وام ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی برای افراد آسیب‌دیده

وی با اشاره به ارائه وام قرض الحسنه به مبلغ ۲۰۰میلیارد تومان از طریق بانک سینا و ۱۰۰میلیون از طریق صندوق ولایت گفت: تمام این وام برای افراد آسیب دیده است که سقف وام آن بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان است و سود آن از ۴ درصد کمتر است.

فتاح ادامه داد: ۴۰۰گروه جهادی در حال همکاری با بنیاد هستند و امیدواریم بتوانیم همکاری را افزایش دهیم و با کمیته امداد و بهزیستی بیشترین همکاری را داریم و تاکنون ۱۶۰میلیارد تومان به کمیته امداد و ۴۶میلیارد تومان به بهزیستی کمک شده است. البته ۵میلیارد تومان جداگانه بابت حمایت از کودکان کار به بهزیستی ارائه شده است.

پیشنهاد  ارائه کارت هدیه برای ۳۸هزار زندانی

وی افزود: به شهرداری هم ۱۳میلیارد تومان کارت هدیه برای کارکنان پسماند، بهشت زهرا و‌ دستفروشان و زنان بی‌سرپرست داده‌ایم. با آقای رئیسی، رئیس قوه قضاییه، تعامل داشتیم و پیشنهاد دادیم برای ۳۸هزار زندانی نیازمند تا سقف ۲۰میلیارد تومان کارت هدیه در نظر گرفتیم. رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه برای کولبران هم کارت هدیه یک میلیون تومانی ارائه کردیم که مسوولیت پرداخت آن با استانداران بوده است.

امسال هر تعداد شرکت که بتوانیم را وارد بورس می‌کنیم

فتاح با بیان اینکه در بورس فعال هستیم و در حال حاضر ۳۲شرکت بورسی داریم، ادامه داد: بورس ایران وضعیت خوبی دارد. امسال هر تعداد شرکت که بتوانیم را وارد بورس می‌کنیم اما ورود به بورس هم ضوابطی دارد که باید بتوانیم این شرایط را داشته باشیم.

وی ادامه داد: سیاست ما فروش سهام در بازار بورس است و‌ نه اینکه در بازار آزاد بدون شرایط رقابتی واگذار شود.

آماده ارائه بسته حمایتی به روزنامه‌نگاران هستیم

فتاح گفت: آماده ارائه بسته حمایتی به روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه هستیم. هنوز از وزارت ارشاد در این باره موضوعی منعکس نشده است اما اگر نهادها در این باره نیازی را به ما اعلام کنند هم در قالب تسهیلات و هم روش‌های دیگر آماده کمک هستیم.

امکان ارائه وام بدون ضامن

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین با بیان اینکه همه اقشار برای دریافت این وام سهمیه‌بندی شده‌اند، گفت: سقف این وام 5 میلیون تومان است که در موارد استثنا به 10 میلیون تومان هم می‌رسد. شرایط مورد نیاز برای دریافت این وام یک ضامن است که البته اگر هم افراد موفق به معرفی ضامن نبودند، بدون ضامن هم این وام ارائه می‌شود.

وی درباره شفاف‌سازی‌های بنیاد مستضعفان اظهار داشت: بالاترین شفاف‌سازی این است که شرکت‌های خود را وارد بورس کرده‌ایم و این روند در سال جاری ادامه خواهد داشت.

رئیس بنیاد مستضعفان همچنین درباره کارت هدیه یک میلیون تومانی تاکید کرد: مردم باید بدانند این کارت هدیه برای خرید است تا مشکلات اقشار نیازمند به حداقل برسد.