رئیس‌جمهوری برقراری رابطه با صهیونیست‌ها را نادرست و محکوم دانست و به امارات عربی متحده هشدار داد که مبادا پای رژیم صهیونیستی را به منطقه باز کند چون برخورد دیگری با آن خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسن روحانی روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا  با اشاره به توافق امارات با رژیم صهیونیستی گفت: کشور مسلمانی که مردم متدینی و بسیار خوبی دارد، اما حاکمان دچار یک مسیر اشتباه و غلط شدند؛ آنها فکر می کنند اگر خود را به آمریکا و رژیم صهیونیستی بچسبانند امنیت انها تامین می شود و اقتصاد

آنها رشد پیدا می کند.

رئیس جمهوری برقراری رابطه با صهیونیست‌ها را از نظر جمهوری اسلامی ایران نادرست، غلط و صد در صد محکوم دانست و اقدام امارات را خیانتی به آرمان ملت فلسطین، مسلمان و آرمان قدس عنوان کرد و گفت: در شرایطی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها (با معامله قرن) نسبت به قدس آن تصمیمات را گرفتند و برخی از کشورها مانند آمریکا سفارتخانه‌های خود را بر خلاف مقرارت و تصمیمات بین المللی منتقل کردند.

روحانی گفت: صهیونیست‌ها به فکر این هستند که بخش دیگری از سرزمین فلسطین را غصب و اشغال کنند و خانه‌سازی‌ها را توسعه دهند، جنایات خود را بر علیه مردم مسلمان فلسطین ادامه دهند در این شرایط برای خوشامد حاکمی که در یک کشور غربی بنا است در انتخابات شرکت کند این توافق را انجام دادند، چرا در این ایام و این مقطع؟  

وی گفت: اگر یک رابطه غلطی ایجاد شده است و وجود دارد چرا این ارتباط از سوی طرف سوم یعنی آمریکا اعلام می‌شود؟  زیرا برای اینکه یک آقایی در واشنگتن رای بیاورد به کشور خود، ملت خود، مسلمانان و دنیای عرب خیانت می‌کنند و یا اینکه فکر می کنند اگر به دشمنان اسلام و ایران نزدیک شدند برای خود امنیت می‌آورند، که خطا و اشتباه است.

روحانی تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا در بسیاری از استان‌ها سیر نزولی دارد. برخی استان‌ها مانند خوزستان، کردستان و آذربایجان غربی عملکرد بسیار خوبی داشتند و روند بیماری نزولی شده که این خوشحال کننده است. امیدوارم استان‌های دیگر هم این روند را داشته باشند.

عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تخلف است و مجازات دارد

رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از بحث‌ها ستاد ملی مقابله با کرونا چگونگی برخورد با افراد متخلفی است که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، اظهارداشت: در جلسه امروز درباره افرادی که در سیستم اداری، ‌ اصناف یا کل جامعه مرتکب تخلف در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شوند، بحث شد. همچنین برخی از مجازات را در این باره تدوین و تصویب کردیم و از امروز ابلاغ و  در ادارات، اصناف، ‌ فعالیت‌های تولیدی، اجتماعات سربسته دینی و غیر دینی اجرا می‌شود.

نمی‌توان آموزش و کنکور را تعطیل کرد

روحانی با تاکید بر اینکه در نحوه برگزاری عزاداری در ماه محرم و آزمون سراسری ۹۹ باید مراقبت شود که پروتکل‌های بهداشتی اجرای شود، افزود: میلیون‌ها نفر که می‌خواهند وارد دانشگاه‌ها شوند و حتی خانواده‌های آنها را نمی‌توانیم در یک شرایط ابهام کامل قرار دهیم و یک روز بگویم کنکور هست و فردا گفته شود کنکور نیست.

رئیس جمهوری تصریح کرد: البته تصمیم بر این است که آزمون سراسری سال ۹۹ برگزار شود و در انجام آن وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اذعان کردند. در ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز این موضوع بحث شد که کنکور با رعایت مسائل بهداشتی اجرا شود.

روحانی با بیان اینکه رفت آمد مردم در خیابان‌ها، ‌ وسایل حمل و نقل عمومی، حضور در اداره‌ها و...تعطیل نیست ولی درباره کنکور حرف از تعطیلی است، بیان کرد: چطور فروشگاه‌ها و مغازه‌ها و رفت و آمدها فعال است، خوب کنکور نیز جزء همین موارد است و فقط باید مراعات کنیم. البته چگونگی کنکور به مانند سال‌های پیش نیست.

روز جمعه روز مباهله بود

روحانی در ادامه به رد قطعنامه آمریکا علیه ایران در شورای امنیت اشاره کرد و گفت: روز جمعه روز مباهله بود که موفقیت بزرگ دیگری را در شورای عالی امنیت سازمان ملل متحد شاهد بودیم. برای اولین بار است که آمریکایی‌ها در شورای عالی امنیت سازمان قطعنامه‌ای را پیشنهاد می‌دهند و فقط کشور کوچک جزیره ای به آن رای می‌دهد.  

رئیس جمهوری تاکید کرد: به یاد ندارم آمریکا از ماهها قبل برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران قطعنامه تهیه کند و این قطعنامه فقط یک رای بیاورد آن هم توسط دومینیکن که اگر بگویم جزیره اشتباه گفتم چرا که یک سوم یک جزیره است، یعنی یک کشور کوچک رای داده است. کار آمریکا به کجا رسیده و به چه خفتی افتاده است!