روز گذشته تصاویر و ویدئو‌هایی از تجمع برخی شهروندان در شهر بهبهان استان خوزستان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طی آن معترضان در اعتراض به مشکلات اقتصادی شعار می‌دادند. در عین حال خبرها حکایت از قطع  اینترنت خوزستان داشت.

برخی گزارش‌ها نیز حاکی از حضور ماموران ضدشورش در خیابان‌های تهران، شیراز، مشهد، تبریز و ... بود.

فرمانده انتظامی شهرستان بهبهان دیروز در پی تجمع مردم در این شهرستان، با بیان اینکه «پلیس با هرگونه بی نظمی و یا حرکتی که موجب بر هم زدن آرامش جامعه شود با قدرت و صلابت برخورد خواهد کرد»، توضیح داد: در پی یک فراخوان تعداد کمی از مردم بهبهان برای اعتراض به وضعیت اقتصادی در ساعت ۲۱ پنجشنبه در میدان بانک ملی این شهرستان تجمع کردند.  ابتدا پلیس سعی داشت تا با مذاکره این افراد را متفرق کند اما آنها نه تنها متفرق نشدند بلکه اقدام به سردادن شعارهای هنجارشکنانه کردند به همین دلیل پلیس هم با صلابت اقدام به متفرق کردن آنها کرد.  

سرهنگ محمد عزیزی، افزود: خوشبختانه با تدابیر انجام شده هیچ‌گونه خسارات مالی و جانی در این تجمع به وجود نیامد و افراد تجمع کننده هم به منازلشان هدایت شدند.  

وی تاکید کرد: مردم باید بدانند که افراد و گروه‌های معاند در شرایط حساس کنونی قصد تحریک مردم و ضربه زدن به نظام را دارند و به طور حتم می‌خواهند با تحریک احساسات مردم در جامعه تنش ایجاد کنند زیرا آنها به هیچ عنوان دوست مردم نیستند و برای ضربه زدن به نظام قسم یاد کرده‌اند.

محمدی تأکید کرد: افراد نباید تحت تاثیر معاندان و مخالفان نظام قرار گیرند.

دستگیری مشوقان مردم به تجمع

در همین حال، سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی، نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با اشراف اطلاعاتی و اقدام سازمان اطلاعات سپاه امام رضا(ع) استان خراسان رضوی شماری از عوامل اصلی گروه‌های معاند که ضمن ارتباط با شبکه‌های ضدانقلاب، با انتشار فراخوان‌هایی هواداران و مردم را به تجمع و اعتراضات خیابانی تشویق می‌کردند، شناسایی و دستگیر شدند.» این اطلاعیه می‌افزاید: «در سوابق برخی از این افراد، اقداماتی همچون جاسوسی علیه امنیت ملی، دعوت به اغتشاش و تلاش برای بر هم زدن نظم عمومی از طریق فضای مجازی دیده می‌شود.»

سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «با رصد دقیق و اشراف اطلاعاتی سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس، تیم اقدامی سازمان تروریستی منافقان که به منظور انجام عملیات ایذایی وارد استان فارس شده بود، شناسایی شدند. این تیم در یکی مناطق شهر شیراز قصد اقدام خرابکارانه داشتند که به موقع شناسایی، منهدم و اعضای آن دستگیر شدند.»