عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به اینکه آقای عارف در انتخابات مجلس کاندیدا نشد، تلقی من این است که ایشان در انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدا هستند و خودشان هم هیچ وقت این مسئله را منکر نشده و تکذیب نکردند؛ البته شاید هنوز در این خصوص تصمیم قطعی نگرفته باشند.

علی صوفی در گفتگو با ایلنا، در خصوص مطرح شدن کاندیداتوری محمدرضا عارف در انتخابات آتی ریاست جمهوری، افزود: اما همه شواهد و قرائن اینگونه است که احتمالا آقای عارف به عنوان کاندیدا در انتخابات آینده حضور داشته باشند.

دبیرکل حزب پیشروی اصلاحات در خصوص سخت بودن کار در انتخابات آینده برای اصلاح‌طلبان اظهار داشت: در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گزینه اصلاح‌طلبان، یک فرد غیراصلاح‌طلب نخواهد بود، این راهبردی است که شورایعالی در اسفند ماه تصویب کرد و بعد از آن هم بیانیه‌ مرتبط با انتخابات مجلس منتشر شد مبنی بر اینکه با توجه به نداشتن کاندیدا در انتخابات مجلس قادر به ارائه فهرست نیستیم.

وی ادامه داد: این رویکرد در انتخابات آینده هم ادامه خواهد داشت و من فکر نمی‌کنم اساسا اصلاح‌طلبان مجال حمایت از گزینه‌ غیراصلاح‌طلب را داشته باشند، چرا که مردم هم دیگر به سادگی از ما نمی‌پذیرند که از هر گزینه‌ای حمایت شود و حتی اگر گزینه‌ جریان اصلاحات یک فرد تمام عیار اصلاح‌طلب باشد، اصلاح‌طلبان راه و کار سختی برای جلب‌نظر و اعتماد مردم و کسب پیروزی دارند.

صوفی همچنین درخصوص کاندیدا شدن افرادی که در گذشته مسئولیت داشتند، بیان داشت: با توجه به اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش میزان نارضایتی مردمی از مجموعه ارکان حاکمیت هستیم، این نارضایتی در انتخابات و پای صندوق رأی علی‌الخصوص در خصوص کسانی که در گذشته مسئولیت‌هایی داشتند، بروز و ظهور خواهد داشت.

وی همچنین درباره استعفای عارف از ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: هیات رییسه‌ شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از ابتدا تاکنون از ریاست و نایب رییس ثابت یعنی آقایان عارف و موسوی لاری برخوردار بود، اما هر کدام از این آقایان در اثر شرایطی، این سوال برایشان ایجاد شده بود که «آیا ادامه بدهند یا ندهند»، خب آقای موسوی لاری بنا به دلایلی استعفا دادند و آقای دکتر عارف هم می بایست شرایط را مشخص می‌کرد.

وی افزود: در خصوص آقای عارف هم اگرچه ایشان به صورت رسمی و علنی استفعا نداده بود اما دیگر به عنوان رئیس شورایعالی فعال نبود و فقط تا انتخابات حضور داشت و پس از آن هم فعالیتی نداشت. با توجه به اینکه باید در فاصله اسفندماه تا امروز انتخابات هیات رییسه برگزار می‌شد، داوطبی ایشان برای کرسی ریاست به اراده خودش بر می‌گشت.