عضو کانون ‌وکلای دادگستری مرکز گفت: مرگ قاضی منصوری گره‌کوری برای پرونده طبری شده است؛ چون قاضی منصوری مدعی بود که رشوه نگرفته است بر همین اساس شاید حضور او در دادگاه به روشن شدن ابعاد پرونده کمک می‌کرد.

محمود علیزاده طباطبایی، وکیل پایه یک دادگستری و عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد:‌ من این انتقاد را به قوه قضاییه دارم که دو پرونده همزمان در دستگاه قضایی در حال بررسی است، یکی پرونده آقای طبری با اتهام ۲۰۰ میلیارد تومان است و پرونده دیگر پرونده عیسی شریفی، قائم مقام شهردار وقت تهران با اتهام حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان که طبق گفته سخنگوی قوه قضاییه بیش از ۴۰ جلسه رسیدگی  با حضور متهم هم تشکیل شده است؛ اما کسی از متهمان و اظهارات آنها اطلاع ندارد؛ تفاوت این دو پرونده چیست که این پرونده باید علنی شود و قاضی بازنشسته بدون ثابت شدن ادعاها در معرض اتهام قرار گیرد.

علیزاده طباطبایی ادامه داد: اما پرونده مشابه (عیسی شریفی) در جلسات غیرعلنی و در دادگاه نظامی بررسی ‌شود و هیچکس هم از محتوای پرونده و اتهام افراد اطلاع حاصل نکند؛ فقط می‌دانیم که موضوع ۲۰ هزار میلیارد تومان اختلاس در آن پرونده مطرح است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه پرونده طبری از چند ماه گذشته در حال رسیدگی بوده است،‌ چگونه منصوری در معرض اتهام بوده اما ممنوع‌الخروج نشده و توانسته به صورت قانونی از کشور خارج شود؟ اینها مسائلی است که نماینده دادستان باید پاسخ دهد.

این عضو کانون وکلای دادگستری مرکز در واکنش به اظهارات اخیر نماینده دادستان مبنی بر اینکه تحقیقات و بررسی‌های این پرونده انجام شده و این مسئله خللی در پرونده ایجاد نمی‌کند، گفت: نکته دیگر این است که وقتی متهم حضور ندارد،‌ از چه کسانی تحقیق شده است، از مدعیان متهم تحقیق شده؛ تحقیقات باید از خود متهم انجام شود و از شخص دیگری نمی‌توان تحقیق کرد.