عضو حقوقدان شورای نگهبان در یادداشتی نوشت:‌ تصمیم در خصوص رد یا تأیید اعتبارنامه صرفاً بر عهده نمایندگان است و شورا هیچ ورودی به موضوع نخواهد داشت. به گزارش خبرآنلاین، ماجرای اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران از آن دست ماجراهایی است که حواشی زیادی را در مجلس یازدهم رقم زد و همچنان اعتبارنامه آن تعیین تکلیف نشده است.  هادی طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در اینستاگرام در گزارشی از چند و چون آن نوشت: «در جلسه صبح، قبل از ورود به دستور مباحثی در خصوص اعتبارنامه برخی نمایندگان مطرح شد. اعضای شورا تاکید داشتند که از آنجا که شعبه رسیدگی‌کننده به اعتبارنامه منتخب، موظف است عدم رسیدگی شورای نگهبان به موضوع مورد اعتراض یا حادث‌شدن آن بعد از اعلام صحت انتخابات را احراز کند، لذا در پاسخ به استعلام مجلس صرفاً این مسئله اعلام شود که آیا موارد ارسالی مجلس در هنگام بررسی صلاحیت آنها در شورا مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته است یا خیر؟ و تصمیم در خصوص رد یا تأیید اعتبارنامه صرفاً بر عهده نمایندگان است و شورا هیچ ورودی به موضوع نخواهد داشت.»

جلسه بررسی اعتبارنامه تاجگردون تمدید شد

همزمان شعبه دوازدهم مجلس شورای اسلامی دیروز جلسه‌ای به منظور بررسی پرونده و اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران در مجلس یازدهم شورای اسلامی برگزار کرد که در آن جلسه معترضان به پرونده تاجگردون حضور داشتند.   گفته شد که به دلیل حجم بالای پرونده تاجگردون و بررسی این پرونده، جلسه دیروز به مدت 2 ساعت با حضور محمدباقر قالیباف تمدید شد.

توئیت تهدیدآمیز نماینده تهران

در همین اثنا، توئیت یکی از نمایندگان مجلس هم خبرساز شد. برخی خبرگزاری‌ها نوشتند: مالک شریعتی، نماینده تهران در مجلس یازدهم که از او به عنوان یکی از افراد نزدیک به طیف نادران - توکلی یاد می‌شود، قالیباف را تهدید کرده و هشدار داده که در جلسه ساعت  ۱۴ دیروز اعتبارنامه تاجگردون را تایید نکنند. مالک شریعتی در توئیتی ضمن انتشار ویدئویی از سخنان غلامرضا تاجگردون با هشتگ‌های تاجگردون و قالیباف نوشت: ««در مجلس اصولگرا هم "من" نفر اول هستم!» این ادعای سنگین #تاجگردون امروز محک می‌خورد؟ ساعت ۱۴ شعبه ۱۲ مجلس با عضویت #قالیباف (رئیس)، نیکزاد (نایب رئیس) و ریاست موسوی لارگانی (عضو هیات رئیسه) اعتبارنامه تاجگردون رسیدگی می‌شود. او از زمان تبلیغات حریف طلبیده است ... نفر اول مجلس کیست؟»

اعتبارنامه «دلخوش» و «محمدصالحی» امروز بررسی می‌شود

به هر حال نتیجه بررسی اعتبارنامه تاجگردون به جلسات بعدی موکول شد. اما اعتبارنامه دو نماینده دیگر یعنی دلخوش و محمدصالحی، منتخبان صومه‌سرا و چادگان نیز مجددا در دست‌انداز افتاده است. پیش از این تایید اعتبارنامه این دو نماینده در شعبه دهم اعلام شده بود اما در پی پاسخ دو روز پیش شورای نگهبان به استعلام مجلس اعلام شد که در مورد این دو منتخب برخی مستندات معترضان در شورای نگهبان مورد بررسی قرار نگرفته لذا شعبه مربوطه مجددا اعتبارنامه این دو منتخب را بررسی خواهد کرد. کمال علیپور، سخنگوی شعبه دهم مجلس دیروز خبر داد که این شعبه امروز، سه‌شنبه برای بررسی اعتبارنامه آقایان دلخوش و محمدصالحی تشکیل جلسه خواهد داد و نتیجه آن اعلام خواهد شد.