پروانه مافی و عبدالرضا عزیزی از نمایندگانی هستند که گفته می‌شود بهارستان را به مقصد خیابان فاطمی و ساختمان وزارت کشور ترک خواهند کرد.

به گزارش خبرآنلاین، بر اساس برخی پیش‌بینی‌ها و گمانه‌زنی‌ها وزارت صنعت، معدن و تجارت محمدرضا نجفی را به عنوان قائم مقام خواهد پذیرفت؛ ولی ملکی و عزیز اکبریان از دیگر نفراتی هستند که به گفته برخی منابع خبری، به این وزارتخانه راه پیدا می‌کنند. علی اصغر یوسف نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس دهم هم گفت: من به صورت رسمی کارمند وزارت صمت هستم و بعد از مجلس به این وزارتخانه باز خواهم گشت. وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی دیگر وزارتخانه‌ای است که میزبان تعدادی از نمایندگان راه نیافته به مجلس یازدهم است؛ گفته می‌شود این وزارتخانه، سهیلا جلودار زاده را به عنوان قائم مقام خواهد پذیرفت؛ زهرا ساعی دیگر نماینده‌ای است که گفته می‌شود قرار است ادامه فعالیت‌های خود را در آن دنبال کند. وزارت امور خارجه هم مقصد برخی دیگر از نمایندگان مجلس دهم است. از دیگر نمایندگانِ کارمند این وزارتخانه، محمدجواد کولیوند است که در این باره می‌گوید من کارمند رسمی وزارت خارجه هستم و دو دوره در مجلس هم از طرف این وزارتخانه مامور بودم. طبیعتا بعد از اتمام مجلس دهم به همین وزارتخانه بازخواهم گشت.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه هم از دیگر افرادی است که گفته می‌شود یا به عنوان کارمند وزارت امورخارجه یا به عنوان سفیر در این مجموعه فعالیت خواهد کرد؛ علاالدین بروجردی هم از دیگر نفراتی است که گفته می‌شود این وزارتخانه را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب خواهد کرد.

گفته می‌شود سکینه الماسی و هدایت الله خادمی قرار است بعد از مجلس دهم به وزارت نفت بپیوندند. مهدی شیخ و محمدرضا تابش نیز نمایندگانی هستند که پس از دوره نمایندگی خود به وزارت ورزش و جوانان خواهند رفت.

از ابوالفضل سروش هم به عنوان یکی از نمایندگان برای پیوستن به وزارت بهداشت و درمان نام برده شده است. به گفته برخی منابع، فریده اولاد قباد هم وزارت علوم را به عنوان مقصد بعدی خود انتخاب کرده است. گفته می‌شود وزارت‌ علوم هم قرار است مقصد بعدی محمدرضا ملکشاهی راد باشد. برخی اخبار می‌گویند محمد کاظمی قرار است بعد از مجلس دهم در وزارت دادگستری مشغول به خدمت شود. از طیبه سیاوشی هم به عنوان یکی از گزینه‌هایی که قرار است در وزارت ارشاد فعالیت‌های خود را دنبال کند نام برده شده است.

البته دولت همه نمایندگان راه نیافته به مجلس یازدهم را در وزارتخانه‌های خود به کار نمی‌گیرد و بخش دیگری از این نمایندگان برای ادامه فعالیت‌های شغلی خود به سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه‌ها خواهند رفت که در این خصوص شنیده‌ها حاکی از آن است که محمدرضا بادامچی به عنوان معاونت پارلمانی سازمان تامین اجتماعی، علی نوبخت حقیقی به عنوان رئیس هیئت مدیره تامین اجتماعی و سیده فاطمه حسینی در سمت رئیس هیئت مدیره صندوق بازنشستگی کشور منصوب خواهند شد.