نوبخت اعلام کرد:

پرداخت وام کم‌بهره به ۴ میلیون شاغل آسیب‌دیده از کرونا

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پرداخت وام یک تا ۲ میلیونی چهار درصدی بدون ضامن برای چهار میلیون نفر شاغل آسیب‌دیده از کرونا همچون کارگران و اصناف خبر داد. محمدباقر نوبخت در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: به دستور رئیس‌جمهوری برای کاهش صدمات کرونا برای اقشار کم‌برخوردار، طرح هایی را آماده کردیم. به گفته وی کمک ماهیانه ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی برای سه میلیون ایرانی فاقد درآمد ثابت که تا آخر اسفند پرداخت می‌شود. نوبخت اعلام کرد: همچنین وام یک تا ۲ میلیونی چهار درصدی بدون ضامن برای چهار میلیون نفر شاغل آسیب‌دیده همچون کارگران و اصناف و ... پرداخت می شود.

اختصاص ۱۶۰۰ میلیارد تومان برای مبارزه با کرونا

نوبخت همچنین در پیام دیگری در توئیتر اعلام کرد:  افزون بر کمک به معیشت گروه‌های آسیب‌پذیر، اقدام دیگر دولت برای مقابله با کرونا، تقویت نظام بهداشت و درمان دولت برای خدمت به مردم بوده است که تاکنون ۱۶۰۰ میلیارد تومان به ستاد ملی برای مقابله با کرونا و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت شده است.

    

سخنگوی ستاد تنظیم بازار:

فروشگاه‌ها، نانوایی‌ها و قصابی‌ها تعطیل نمی‌شوند

سخنگوی ستاد تنظیم بازار و مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) اعلام کرد که به هیچ عنوان سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، غرفه‌ها و میادین میوه و تره بار و خدمات حمل و نقل تعطیل نخواهند شد. محمدرضا کلامی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار که امروز با حضور معاون محترم وزیر کشور و ۱۳ وزارتخانه عضو کارگروه اتخاذ شد، صراحتا تاکید شد که به هیچ عنوان سوپرمارکت‌ها فروشگاه‌های زنجیره‌ای، نانوایی‌ها، قصابی‌ها، غرف و میادین میوه و تره بار و خدمات حمل و نقل تعطیل نخواهند شد. وی با تاکید بر اینکه عرضه همه کالاهایی که از نظر معیشت مصرف‌کننده اهمیت دارد، به صورت مستمر ادامه خواهدخواهد داشت، اظهار کرد: حتی میادین میوه و تره بار شهرداری فقط در روز های اول و دوم فروردین تعطیل خواهد بود و از روز سوم این بازارها مجددا فعالیت می‌کنند. سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به تکذیب تعطیل شدن پمپ بنزین‌ها، هر گونه تعطیلی مراکز خدمات دهی به شهروندان را نیز تکذیب کرد و گفت: شک نکنید کالا را در سراسر کشور به دست مردم می‌رسانیم.

    

مرز ایران و پاکستان بسته شد

سخنگوی گمرک ایران از بسته شدن مرز ایران و پاکستان خبر داد و گفت: البته امکان بازگشت کامیون‌ها به ایران وجود دارد. سید روح اله لطیفی از بسته شدن مرز ایران و پاکستان خبر داد و به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت:‌ پاکستان ابتدا اعلام کرده بود که کامیون‌های ایرانی آماده ورود به پاکستان شوند، اما از امروز کامیون‌های ایرانی را اما پذیرش نکرد و صرفا کامیون‌های ایرانی که در پاکستان بودند امکان بازگشت به ایران را پیدا کردند. به گفته وی ۹۰۰ کامیون پشت مرز پاکستان مانده‌اند که عمده بار آنها مواد پتروشیمی و هیدروکربن و گاز مایع است. لطیفی با بیان اینکه پاکستان رسما اعلام نکرده این مرز تا چه زمانی بسته است، گفت: احتمالا فعالیت مرز تا دو هفته دیگر متوقف باشد. به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر خبرهای ضد و نقیضی درباره باز یا بسته بودن مرز پاکستان به گوش می‌رسید، اما سخنگوی گمرک روز گذشته (جمعه) بسته شدن مرز ایران و پاکستان را تکذیب کرد و گفت: از شنبه گذشته تا به امروز مرز میرجاوه برای تبادل کالای تجاری فعال است و امروز جمعه نیز نزدیک به پنجاه کامیون ایرانی کالای صادراتی خود را از طریق این مرز به پاکستان صادر کردند.