رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته‌ایم.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به برگزاری مراسم ویدئویی انس با قرآن از سوی مقام معظم رهبری، افزود: این اقدام مقام معظم رهبری درس بزرگی بود که به ما نشان داد هم می‌شود عبادت را انجام داد و هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی از تمامی مداحان و هیئت‌های مذهبی خواست تا در این زمینه همکاری‌های لازم را داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اینکه برای ۱۲۷ شهر سفید هیچ محدودیتی برای انجام مراسم مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی نگذاشته‌ایم، گفت: در تلاش هستیم، بررسی مجدد کنیم که چگونه می‌توان برای شب‌های احیا، شهرهای زرد را به سفید تبدیل کرد.

واعظی تصریح کرد: نظر قطعی وزارت بهداشت این است که تا زمانی که شهرهای قرمز وجود دارند، قطعاً نباید این کار انجام شود.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: باید صبر کنیم ببینیم تا آن زمان، وضعیت چگونه خواهد شد.

«بورس» مورد حمایت جدی دولت است

وی همچنین درباره تصمیمات دولت پیرامون بورس، اظهار کرد: در شرایط فعلی، بازار سرمایه، بازار ملی و بخش‌های مختلف که متوازن مدیریت شود برای دولت مهم است، تا مردم خود انتخاب کنند در کدام بازار تمایل به سرمایه‌گذاری دارند تا سود مناسبی نصیب آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی در بخش‌های مختلف مانند طلا، سکه و ارز سرمایه‌گذاری می‌کردند، افزود: اقدامی که امروز در بازار انجام شده مورد حمایت دولت است و امیدواریم یک اطمینانی به مردم داده شود که از یک طرف مردم سود ببرند و از یک طرف کارآفرینان و صاحبان سرمایه بتوانند بخشی از بنگاه‌های خودشان را در اختیار مردم قرار دهند و در کنار آن در کشور توسعه و سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: موضوع بورس و سرمایه گذاری در آن مورد حمایت جدی دولت است و ما در ابتدا از خودمان شروع کردیم.

واعظی با اشاره به اینکه تاکید رئیس‌جمهور همواره بر این موضوع است که ابتدا دستگاه‌های دولتی اموال خود را واگذار کنند، گفت: دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌ها و اموال خود را در اختیار بورس قرار دهند تا مردم بتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند و خوشبختانه براساس گزارش سازمان بورس در جلسه هیأت دولت باید گفت که بخش خصوصی نیز تمایل پیدا کرده تا بنگاه‌های خود را در بورس عرضه کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم این روند ادامه پیدا کند، افزود: شورای عالی بورس به عنوان یک مرجع عالی برای کنترل و هدایت به شمار می‌رود و اینکه صیانت از افرادی که در بورس وارد می‌شوند و دارای سهام هستند، به شکل مرتب نظارت دارند و این نظارت مورد تاکید رئیس جمهور است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور افزود: تصمیم و ابلاغ مقام معظم رهبری در روز گذشته در موضوع سهام عدالت یک تحول جدید برای بورس و مردم به شمار می‌رود.