یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب  به ایلنا گفت: ملت ما کاملا ورزیده شده و تاب‌آور هستند و سرمایه اصلی این است وگرنه تصمیمات و اتفاقاتی که در کشور افتاد خیلی فشار سنگینی بود و هر کشور دیگری بود وضعش از ما مشکل‌دارتر بود.

محمود میرلوحی با اشاره به فشار مجلس به وزرای دولت در سال 98 و با طرح این سوال که مجلس با جا به جایی وزرا به کجا رسید، افزود: واقعیت این است که ساختار سیاسی ما مشکل دارد و باید آن را بپذیریم. نوع برخورد با روسای جمهور را می‌بینید. ما در ساختار مدیریتی مشکلات ساختاری داریم.

این سیاستمدار اصلاح‌طلب عنوان کرد: برجام پذیرفته شد و مجلس دهم شکل گرفت و مردم بر مبنای برجام آمدند و فراتر از یک انتخابات حضور یافتند و عملا یک رفراندوم بود و میزان مشارکت را در تهران و کلان شهرها و شهرستان‌ها را دیدید ولی بعد دیدیم که چه مسیری طی شد و دلواپس‌ها درباره وزرای موثر دولت مثل آقای ظریف شروع به کارشکنی کردند و بعد هم به وزیر نفت رسید.

میرلوحی خاطرنشان کرد: به هر حال ما مشکل داریم و باید بپذیریم رسانه ملی مسیر خودش را می‌رود. برخی نهادها هم اختیاراتی فراتر از حوزه‌های سیاسی و اقتصادی و اداره کشور دارند.  باید بپذیریم مشکلات ساختاری داریم.

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ادامه داد: می‌شود گفت برجام همین که تا حالا مانده نشانه پایمردی و یا مقاومت رئیس‌جمهور است وگرنه خبر داریم اگر نایستاده بود خیلی فشار آورده بودند. ولی دیدیم در FATF نتوانست و عملا دیدید آن جریان به چه سادگی و با چه شیوه‌ای کار را انجام داد و کسی نگفت آقایان مجمع جایگاه شما کجاست؟ به مصوبه‌ای که مجلس تصویب کرده و شورای نگهبان هم مغایر ندانسته حالا شما بر چه اساسی ورود پیدا می‌کنید؟ ورود شما فقط موضوعش در قانون اساسی در جایی است که اینجا اختلاف می‌افتد. این واقعیت‌هایی است که با توجه به آنها، اگر روزی بخواهیم آقای رئیس‌جمهور و نقش او و اختیارات و تصمیماتش را تحلیل کنیم به نظرم کار سختی است. به نظرم کار سخت و پیچیده‌ای است که بخواهیم به مجلس و نهادهای دیگر و جامعه سهم، نقش و نمره بدهیم.