فرمانده کل سپاه گفت: همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی آرایش واقعا جنگی گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا، سرلشکر حسین سلامی به صورت ویدئو کنفرانس در قرارگاه زیستی با فرماندهان سپاه در شهرهای مختلف، موضوع کرونا را بررسی و ارزیابی کرد. وی با اشاره به اینکه در بیمارستان بقیه الله تاکنون ۶ هزار بیمار پذیرفته شده است، افزود: روزانه نزدیک به ۵۰۰ بیمار در این بیمارستان بستری می‌شوند که چرخه عظیمی است به طوری که این چرخه در بیمارستان دیگر کشور مثل بیمارستان‌های ولایت ساری، بیمارستان امام حسین (ع) مشهد هم گسترده شده است.

فرمانده کل سپاه گفت: ۲۰ بیمارستان ثابت نیروی زمینی سپاه و ۹ بیمارستان سیار در سراسر کشور گسترش یافته و آماده خدمت هستند و نیروی دریایی سپاه ۴ بیمارستان ثابت و ۴ بیمارستان سیار را گسترش داده و علاوه بر آن‌ها همه سپاه‌های استانی در کنار دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور آرایش واقعاً جنگی به خود گرفته‌اند.

سردار سلامی افزود: حدود ۶۵۰ هزار بسیجی برای توزیع اقلام بهداشتی و ضد عفونی کردن معابر و سطح شهر بسیج شده‌اند و حدود ۱۰۰ هزار بسته معیشتی به عنوان هدیه رهبری برای آسیب دیدگان معیشتی کرونایی در نظر گرفته شده است و همچنین هزاران تیم بسیجی برای طرح غربالگری در کنار نیروهای علوم پزشکی به شناسایی و هدایت بیماران می‌پردازند.

وی گفت: ۳۸۰ درمانگاه سپاه پاسداران در شهرهای مختلف برای خدمت‌رسانی مهیاست و مبادی ورودی و خروجی شهرها توسط تیم‌های بسیج جامعه پزشکی کشور در کنار نیروهای علوم پزشکی در حال تب‌سنجی هستند تا بتوانند بیمار را از غیربیمار تشخیص دهند.