مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به این‌که سرانه تولید پسماند در تهران رو به رشد است، اظهار کرد: در حال حاضر بی‌خطرسازی و دفع پسماندهای پزشکی صد در صد مورد تایید محیط زیست نیست ولی اگر اقدامات فعلی برای بی‌خطرسازی و دفع این پسماند صورت نگیرد وضعیت آن‌ها خطرناک‌تر می‌شود.

کیومرث کلانتری با بیان این‌که مسئولیت مدیریت پسماندهای پزشکی با دانشگاه‌های علوم پزشکی است، اظهار کرد: در حال حاضر قراردادی بین شهرداری و دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد و بر اساس تعرفه‌ای که شورا تعیین کرده است، شهرداری پسماندهای پزشکی را تحویل می‌گیرد و آن‌ها را مدیریت می‌کند.

مدیریتی که در حال حاضر برای پسماندهای پزشکی در سایت آرادکوه انجام می‌شود، ناقص است. پسماندهای پزشکی پس از بی‌خطرسازی در بیمارستان‌ها به‌طور صد در صد بی‌خطر نمی‌شوند ولی این اقدام برای آن‌که خطری بهداشت عمومی را تهدید نکند لازم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: هرچند که مدیریت پسماندهای خطرناک پزشکی به‌طور صددرصد اصولی نیست ولی  با فرآیند بی‌خطرسازی این پسماندها در بیمارستان‌ها و دفع توسط شهرداری دغدغه ما در مورد پسماندهای عفونی پزشکی کمتر شده است. پسماندهای پزشکی معمولا بهترین مواد برای بازیافت را دارند و اگر مدیریت نشوند «کتفی‌»ها از این پسماندها برای بازیافت استفاده می‌کنند که می‌تواند بسیار خطرناک باشد، ولی خوشبختانه در حال حاضر با دفع توسط خاک و آهک این کار صورت نمی‌گیرد.