عضو حقوقدان شورای نگهبان تشریح کرد؛

اشکالات بودجه 99

هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان با بیان اینکه شرایط کرونایی، کمیسیون تلفیق مجلس را به جای مجلس شورای اسلامی نشاند و این کمیسیون نیز با اصلاحاتی بودجه ۹۹ را به تصویب رساند، گفت: از نظر شورا، وابستگی به نفت، غیرواقعی بودن برخی ارقام، عدم شفافیت بودجه شرکت‌های دولتی، وجود احکام غیربودجه‌ای، عدم ذکر برخی ارقام تبصره‌ها در سرجمع بودجه، اصلاح قوانین دائمی و همچنین تاسیس ساختار در قانون یک‌ساله بودجه! و... از جمله موارد قابل‌بررسی این بودجه است و مواردی که مغایر شرع یا قانون اساسی شناسایی شد، به عنوان اشکالات شورا به مجلس اعلام خواهد شد.

    

کرونا مرحله دوم انتخابات مجلس را به شهریور کشاند

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: با پیشنهاد وزارت کشور و موافقت شورای نگهبان، ۲۱ شهریور ماه ۱۳۹۹ به عنوان زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تعیین شد. ۱۱ حوزه انتخابیه لنجان- بیجار- دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره - سمیرم- کرج، اشتهارد و فردیس- اسلام‌آباد غرب و دالاهو- کردکوی، ترکمن، بندر گز و گمیشان - کرمانشاه -اهواز، باوی و حمیدیه - زنجان و طارم - میانه حوزه‌هایی هستند که انتخابات در آنها به مرحله دوم کشیده شده است. گفتنی است مرحله دوم انتخابات قرار بود 29 فروردین 1399 برگزار شود اما به دلیل شیوع بیماری کرونا تا شهریور به تعویق افتاده است.

    

قطر به دنبال ارسال کمک‌های بیشتر به ایران است

به گزارش ایلنا به نقل از گلف نیوز، روز یکشنبه قطر اعلام کرد که به دنبال  ارسال کمک‌های پزشکی بیشتر به متحد خود ایران است که در اثر شیوع کرونا به شدت آسیب دیده است.

    

یک گفتگوی دیپلماتیک پس از چندین سال

شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان، وزیر خارجه و همکاری بین‌المللی امارات متحده عربی روز گذشته در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا تاکید کرد. ظریف در این گفتگو ضمن قدردانی از اعلام همبستگی و کمک‌های امارات، کرونا را موضوعی جهانی خواند که عزم، همکاری و همیاری همه کشورهای جهان برای شکست آن ضرورت دارد.

    

تشکیل پرونده به اتهام توهین به مردم قم

خبرگزاری صداوسیما نوشت: در پی انتشار ویدئوی توهین‌آمیز نسبت به پرسنل خدوم درمانی، دادستان قم از تشکیل پرونده قضایی برای کمدین توهین کننده و احضار وی به دادسرا خبر داد. حجت‌الاسلام غریب افزود: پیشتر نیز پرونده قضایی برای یک مستندساز و یک شاعر که مطالب توهین‌آمیزی راجع به مردم قم مطرح و در فضای مجازی منتشر کرده بودند تشکیل شده و در حال رسیدگی است.

    

نامه کواکبیان به عضو کنگره آمریکا برای تعلیق تحریم‌ها

مصطفی کواکبیان، رئیس فراکسیون دیپلماسی و منافع ملی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به «ایلهان عمر»، عضو کنگره آمریکا با تاکید بر اینکه تحریم‌های آمریکا دسترسی مردم ایران را به نیازهای بهداشتی و دارویی را مختل کرده است ابراز امیدواری کرد که کوشش‌های نمایندگان مخالف تحریم‌های یکجانبه در کنگره منجر به رفع این تحریم‌های غیر انسانی و ظالمانه شود.

    

نتیجه تست کرونای جهانگیری اعلام شد

دفتر معاون اول رئیس‌جمهوری در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی از الطاف محبت‌آمیز قشرهای مختلف مردم که در طول دو هفته اخیر پیگیر وضعیت سلامتی وی بودند، اعلام کرد که اسحاق جهانگیری از روز شنبه مورخ ٩٨/١٢/١٠ با مشاهده آثار سرماخوردگی و با معاینه پزشک به استراحت و درمان در منزل توصیه شد و امروز پس از دوهفته با انجام تست کرونا و منفی شدن آن، وی با بهبود کامل به محل کارش برگشته و کار خود را از سر گرفته است.